Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Benzina vs Diesel!

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • #16
    Sa citez un ,,clasic" in viata, dieselul il prefera cei care cred ca Mona Lisa ar trebui sa aibe mustata.

    Singurele avantaje pe care le are diselul fata de benzina este cum a zis si leu mai sus, plaja de tuning, consumul, si repreizele scurte pe care le face in plaja de cuplu. Atat, dar iarasi, foarte corecta observatia, sa comparam 2 masini de acelasi timp, diesel aspirat vs benzina aspirat si turbo vs turbo.

    In ziua de azi, preturile de la pompa si reprizele in cuplu, as prefera un disel fiabil, si as renunta la senzatia benzinarului aspirator, desi sunt fan dedicat benzina.
    sigpic

    Comentariu


    • #17
      Postat în original de Mano Vezi post
      Am deschis acest thread ca urmare a numeroaselor discutii pe care le-am auzit si a nenumaratelor cazuri paradoxale pe care le-am vazut. S-ar spune ca benzina e mai eficienta pe sprinturi scurte dar la reprize un turbodiesel e mult mai sprinten... Voi ce parere aveti?
      Un diesel nu va avea niciodata un cuplu mai mare si cai mai multi decat un benzinar similar. De ce? Pentru ca combustibilul arde diferit (motorina/benzina).
      Dinamica motorului este alta. In speta, vorbim de diesel-uri echipate cu turbina vs benzinare aspirate de cilindree similara. Aici nu e vorba de cuplu, ceea ce se simte la turbodiesel este practic, turbina.

      In al doilea rand: un turbodiesel NU este mai fiabil. Instalatiile auxiliare (turbina, injectia in rampa, intercooler, EGR, etc) cresc statistic rata de defectiuni. Cu cat ceva e mai simplu cu atat e mai fiabil.

      In al treilea rand: Vorbim de cuplu mare. Este fals! Cuplul este in stricta relatia cu puterea iar cel mai important lucru este pe ce plaja de turatii este acest cuplu.

      Avantajul la diesel este consumul ceva mai scazut DAR vorbim de ce motoare? Un diesel peste 2 litri consuma destul de mult. Un motor puternic consuma carburant ca sa "degaje" lucrul mecanic aferent.

      Placerea de condus este in functie de fiecare, este un domeniu subiectiv care priveste pe fiecare.

      Ca sa vorbim strict pe cifre, avantajul diesel este la multi km parcursi, luandu-se in calcul costul per kilometru (pret combustibil/pret achizitie masina/intretinere/taxe/asigurari).

      Despre ipotetica sportivitate sau sprint ce pot spune? Cate masini diesel ati vazut in competitii? Excepatnd cateva curse europene unde, dieselurile beneficiaza de conditii ce le favorizeaza doar ca marketing pentru piata civila.
      Miturile in care credem au tendinta de a deveni realitate

      Comentariu


      • #18
        Doar in WTCC am vazut Seat-urile 2.0 diesel care fac legea pe acolo,in rest nu prea am vazut diesel-uri in competitii...poate doar prin raliul Dakar.

        Comentariu


        • #19
          Fac legea pentru ca motorizarile pe benzina sunt drastic tinute in frau prin Regulamentul WTTC

          Mai sunt si prin Le Mans, de asemenea beneficiind de tratament preferential.
          Miturile in care credem au tendinta de a deveni realitate

          Comentariu


          • #20
            Indiferent de situatie as alege benzinar.
            My car www.facebook.com/cs11abc

            Comentariu


            • #21
              Teoretic tractorasul are cuplu mai mare si trage mai bine, dar ce folos daca o face intr-o plaja de turatii foarta limitata? Lucrul care ma enerveaza la diesel cel mai mult e ca atunci cand intri intr-o depasire trebuie sa schimbi minim o treapta de viteza si aici vine intrebarea: daca se intampla sa ratez treapta ce fac cand din fata vine alta masina?
              In rest se stie, s-a discutat si rasdiscutat si demonstrat prin calcule ca un diesel devine rentabil in comparatie cu un benzinar dupa aproximativ 70 000km parcursi fara o defectiune majora. Avand in vedere ca la noi in tara diesel-urile au probleme mari pe partea de alimentare din cauza combustibililor momentul rentabilitatii tractorasului urca undeva pe la 100-120 000km din pacate.

              Comentariu


              • #22
                La diesel probleme majore nu prea poti sa ai decat cu injectoarele...care din cauza motorinei mizerabile se infunda diuzele de retur(asta daca nu bagi motorina din peco),si chiar daca s-ar infunda sa zicem la un 60000km parcursi...se merita(un set de diuze sunt vreo 300 ron).

                Comentariu


                • #23
                  Eu as zice sa nu va limitati doar de la DCI-ul de la Renault cand vorbiti de un diesel. Toate masinile cred ca au probleme in Romania cu combustibili , poate ceva mai accentuate dci-urile de la Renault. Asta nu am de unde sa stiu. Dar parca alta e discutia cand vorbim, de un Mercedes, BMW , sau Audi , nu?
                  sigpic

                  Comentariu


                  • #24
                    Eu zic ca mai repede crapa pompa-duza de la volxvagin decat deceii de la reno-nissan. Statisticile arata asta. Eu in familie am 4 audi, 1 bmw, si 2 vw. Si toate sunt cu reparatii capitale.
                    sigpic

                    Comentariu


                    • #25
                      Da colegu , toate cad , acum depinde la cati Km. si cat costa reparatia.
                      sigpic

                      Comentariu


                      • #26
                        Pica pompele alea de motorina de la volksvagin in draci, tot timpul au aia de la cardinal stoc epuizat din cauza asta. Bemeveurile diesel fac fitze iarna la pornire, cel putin cand e sub -10 grade deja se cam impute treaba.

                        Comentariu


                        • #27
                          Eu raman fidel benzinarelor chiar daca au consumul mai ridicat si se "plafoneaza" in turatii mai devreme ca diesel-ul . Diesel nu ma poate convinge nimeni sa iau pentru ca , indiferent de cat de sofisticat , fiabil , pus la punct , modernizat etc. etc. etc. nu poate scapa de : vibratii , zgomotul in mers , zgomotul la pornire , fumul de motorina la rece , intretinerea motorului scumpa , mirosul specific de motorina si nelipsitele dare de carburant de pe aripa unde se afla gura de alimentare , demarajul la plecarea de pe loc. Este inutil sa facem comparatie intre doua masini - benzinar si diesel , care nu au aceeasi constructie a motorului . Majoritatea diesel-urilor au turbo , benzinarele sunt in general aspirate , asa ca ultimul pleaca cu "handicap" din start . Diesel-ul a fost conceput ca motor de putere , avnd un cuplu mare la turatii joase , si a fost in special proiectat pentru uz industrial si militar , tehnologia a evoluat ulterior si s-a ajuns la autoturisme din ratiuni de consum al carburantului unde , trebuie sa recunoastem , diesel-ul este lider , insa acest aspect nu este , pentru mine cel putin , un lucru extraordinar , capabil sa ma "apropie" de diesel . Cum bine au spus si alti colegi snobismul romanului , in special , a adus in tara un curent trist : suprematia (teoretica ) a diesel-ului asupra benzinarelor si , dupa cum vedeti frecvent , foarte multi "raceri" au diesel-e la care , culmea , nu sunt in stare sa se tina bine sau sa le exploateze cum trebuie , pe foarte multi i-am auzit ca le-au picat turbinele si nu stiu de ce , desi raspunsul e simplu : subturarea si motorina "de pe tractor" . Se poate discuta mult si bine pe tema asta , discutie "bagata in piata" tot de "reisarii" de mai sus , insa concluziile sunt simple : vrei consum mic la drum lung : ia un diesel , vrei demaraje : ia un benzinar .
                          Si Vis Pacem , Parabellum !!!

                          Comentariu


                          • #28
                            Fac o mica paranteza. Dieselul va avea mereu cai putere si CUPLU mai scazut decat un benzinar similar. Aici ma refer la diesel aspirat vs benzinar aspirat sau diesel turbo vs benzina turbo.
                            Miturile in care credem au tendinta de a deveni realitate

                            Comentariu


                            • #29
                              -Depinde si de masina... de ex. la mine la dci: 68.000 km. din cauza motorinei incepuse sa-mi se infunde un injector, am fost la reprezentanta si au curatat toate injectoarele (au taiat alimentarea din rezervor si au "legat-o" la un "aparat" care introducea o solutie... a mers motorul cu acea solutie timp de 90min.). Vreau sa zic ca merge si suna motorul ca nou ... Am rezolvat totul pe garantie, dar am si intrebat cat m-ar costa daca nu as fi avut garantia...: 200lei. Nu este mult si cred ca am sa fac asta mai des, in loc sa cumpar cine stie ce aditivi de sute de lei... Cei de acolo mi-au spus ca este o solutie nou scoasa de cei de la Renault, special pentru aceste injectoare si sistemul Common Rail...
                              -Eu raman pe diesel, sunt foarte multumit...

                              Comentariu


                              • #30
                                Postat în original de DARKsid3 Vezi post
                                Fac o mica paranteza. Dieselul va avea mereu cai putere si CUPLU mai scazut decat un benzinar similar. Aici ma refer la diesel aspirat vs benzinar aspirat sau diesel turbo vs benzina turbo.
                                Nu am mai vrut sa mai scriu asta man ca mi-era sa nu ma injure oamenii de cat de mult am scris Dar asa este , ai dreptate : la motorizari relativ identice diesel-ul ramane in urma la multe capitole
                                Si Vis Pacem , Parabellum !!!

                                Comentariu

                                Procesare...
                                X