Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Benzina - 7 lei litrul pana la sfarsitul anului 2012

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • Benzina - 7 lei litrul pana la sfarsitul anului 2012

    Numai în 2010, benzina și motorina s-au scumpit cu 30%. O nouă majorare de preț a fost operată la 1 ianuarie, odată cu creșterea accizei la carburanți, când s-a ajuns ca benzina să coste peste 5 lei litrul, iar sortimentele de top să se apropie de 6 lei/litru. Ion Tache, președintele Asociației Benzinarilor Particulari, susține că, dacă statul nu va lua măsuri, situația se va agrava. “Prețurile de acum sunt neomenești, iar criteriile pe baza cărora se stabilesc sunt șmecherești. Marile companii merg pe principiul că nimeni nu le poate opri și își văd de treabă. Dacă statul nu va lua măsuri, până la sfârșitul acestui an benzina va ajunge la 7 lei/litru”, susține Tache.
    sigpic

  • #2
    Sunt sanse sa se ajunga aici,la ce mafie e in tara asta,bine ca au vandut PETROM-ul la austrieci...deci noi tara care numai din rezervele noastre de petrol din tara ne asigura cel putin 40% din nevoia de consum...si cu toate astea avem pretul cel mai mare din europa la combustibili.

    Comentariu


    • #3
      Deci daca se ajunge la pretul vehiculat ma bate gandu serios sa renunt la masina.

      Comentariu


      • #4
        In conditiile in care pretul carburantilor se apropie de 6 lei pe litru iar sanse de ieftinire nu se intrevad, benzina sau motorina au devenit un cost important in bugetul unei familii cere detine un autoturism sau chiar mai multe. Cum facem economie?


        Pusi in fata acestei situatii, unii au ales sa protesteze la pompe impotriva scumpirilor, altii renunta la masina sau o utilizeaza mai rar, iar o alta categorie isi instaleaza sistem GPL.

        Solutia ar fi reducerea consumului de carburant prin diferite metode practice:

        1. Motorul nu trebuie lasat sa se incalzeasca pe loc, ci odata ce este pornit, trebuie sa te pui in miscare. Apoi, treptele de viteza trebuie schimbate adecvat, fara sa stai inutil intr-o anumita treapta, iar cand ai ajuns la viteza dorita, incearca, pe cat posibil, sa o mentii constanta. Ia-ti "avant" inainte sa urci un deal, altfel spus, gandeste anticipativ, pentru ca daca accelerezi la deal, evident, vei consuma mai mult carburant.

        2. Nu merge cu motorul subturat. Este foarte des intalnita acesta meteahna, mai ales in randul taximetristilor, motorul subturat, adica intr-o treapta de viteza superioara fata de cea care ar fi adecvata vitezei cu care se deplaseaza masina. De exemplu se merge cu 50-60km/h in viteza a cincea. Gresit! Masina consuma mai mult atunci cand este subturata, la fel ca si atunci cand este supraturata. Folositi treapta de viteza optima la turatia optima. Pentru fiecare model de masina exista recomandari ale constructorului cu privire la turatia optima la care trebuie schimbate treptele de viteza. Consultati-le!

        3. Si stilul agresiv de a conduce este pagubos. Viteza, accelerarea rapida si franarea brusca sporesc consumul. Cu cat viteza este mai mare, cresc rotatiile pe minut si, implicit, consumul. Iar fortarea masinii necesita si ea mai mult combustibil. Daca eviti toate acestea, poti reduce consumul cu pana la 22% pe autostrada si 5% in oras.

        4. De asemenea, fiecare masina are un consum optim de carburant la o anumita viteza. Trebuie sa stii cu ce viteza sa mergi, ca sa nu irosesti benzina. De pilda, la unele autoturisme aceasta limita este 100 de kilometri pe ora. Iar fiecare kilometru in plus inseamna bani mai multi. Conform Departamentul de Energie (DOE) din Statele Unite, fiecare 10 kilometri peste viteza de 110 kilometri pe ora aduc un consum cu pana la 7% mai mare.

        5. Presiunea din pneuri are o mare importanta. Cele cu presiune scazuta au nevoie de mai multa energie, deci de mai mult carburant. Potrivit studiilor realizate de americanii de la DOE, presiunea necorespunzatoare din pneuri creste consumul de carburant cu 3%.

        6. Fii atent la bagaje! Nu tine in masina lucruri de care nu ai nevoie, in special unele care cantaresc mult. De exemplu, 50 de kilograme extra maresc consumul cu pana la 2%. Atentie, insa, procentajul se modifica in functie de masina. Vehiculele mici sunt afectate mai mult decat cele mari de aceasta forta suplimentara pusa pe ele.

        7. Fa-ti ruta in gand sau pe GPS, inainte sa pornesti la drum. Cauta cele mai scurte si mai putin aglomerate variante. Astfel poti evita kilometri in plus sau traficul aglomerat si automat obtii un consum redus.
        8.In oras, unde consumul de carburant este la nivel maxim, poti face economii daca opresti motorul la stop. In ce conditii? Daca semaforul arata culoarea rosie pentru mai mult de 15-20 de secunde, atunci merita sa opresti motorul, inca dinainte de a ajunge la stop. Daca nu stii exact cat vei sta pe loc, de ajutor poate fi si cronometrul instalat la unele semafoare.Majoritatea noilor modele, lansate in ultimii 2 ani sunt dotate cu sistemul start/stop care comanda oprirea motorului in momentul in care masina stationeaza. Motorul porneste din nou in momentul in care apesi pedala de ambreiaj.


        9. Exista inca dilema cu privire la folosirea aerului conditionat. Sunt multe conditii si criterii de luat in calcul pentru a stabili daca aerul conditionat iti va creste consumul sau nu.

        Germanii de la Dekra Test Center au facut proba: au luat un Volkswagen Golf TDI de 100 cai putere, cu 4 persoane la bord, bagaje de 40 de kilograme si au parcurs de 800 de kilometri. Cand a fost utilizat sistemul de climatizare la 18-22 de grade Celsius, consumul s-a redus cu 1,9% fata de parcurgerea drumului cu cele patru geamuri deschise.

        Totusi, setarea aerului conditionat la maximum creste consumul. Care ar fi solutia optima? Nu porni aerul conditionat din prima. Vara, deschide mai intai geamurile, pana cand iese tot aerul cald din masina si apoi seteaza o temperatura moderata, de 22 de grade Celsius.

        Acestea ar fi metodele general valabile!

        Comentariu


        • #5
          Cam greu sa mergi constant cand sunt toti tampitii pe sosele care dau blana si dupa franeaza un km...si daca am avea sosele/autostrazi am putea sa aplicam ceva da asa, jumate din reguli nu poti sa le aplici la noi.
          sigpic

          Comentariu


          • #6
            Atunci cand mi-am cumparat masina , nici prin gand nu mi-a trecut cum sa fac in asa fel fel incat sa am un consum cat mai mic. Metode stiintifice sau mai putin, ca sa pacalesc motorul sa consume cat mai putin , e un stres care nu ma caracterizeaza . Chestie e ca nu ma intereseaza cat costa litrul de motorina sau benzina , atata timp cat este raportat la salariul minim din Romania. Adica un pret pe care si-l poate permite absolut oricine. Dar aici "cercul vicios" care dicteaza pretul .... este atat de mare , incat noi oameni de rand nu putem decat barfim ca babele la coltul strazii, fara a putea face ceva daca nu suntem uniti. Vorba aia unde-i nu-i putere ! Deci .... ce-i de facut ??
            sigpic

            Comentariu


            • #7
              Nu va ajunge niciodata la 7 lei pana la sfarsitul anului.

              Comentariu


              • #8
                O sa ajungem iar la carute trase de cai . Pai cu pretul asta nu-ti mai permiti sa te plimbi cu masina asa des. Pe mine unu ma rupe benzina, la servici cu masina, cand ma mai intalnesc cu un client ma duc cu masina si tot asa dar asta e ce naiba sa fac, si fara masina tot greu e ca n-ai cum sa te imparti in multe locuri doar mergand cu traseul.
                Asta e sa ne traiasca guvernantii!
                https://www.facebook.com/www.crisgarage.ro

                Comentariu


                • #9
                  S-a nu ajungem noi ca chinezi,pakistanezi,indieni....cu bicicleta/risca.
                  Oricum chestia e ca multi cu motoare mari...V6/V8-uri si cilindree mare incep s-a cam renunte la ele,in primul impozit mare la ele/an si benzina pe zi ce trece mai scumpa(sper cu ocazia asta sper s-a dispara snobismul asta de a merge cu JEEP-ul...masina de 2 tone in oras)...trece lumea pe motoare cu cilindree mica/consum mic(or sa fie la moda motoarele de mic litraj 1,2 sau 1,4 TFSI...maxim 1.6L...si putere si consum mic).
                  Ultima editare de PWR; 31.Jan.2011, 02:06.

                  Comentariu


                  • #10
                    Degeaba baga cilindree mica daca motorul are turbo (cele pe benzina). Consuma la fel de mult ca un motor de aproape dublu litraj dar aspirat.

                    Cu toate ca suntem o natie lasa, 7 lei/ litru ar genera ample miscari sociale si nu va face altceva decat se escaladeze un colaps iminent. Cotatia internationala e aproape la jumate de pret fata de cat era in 2008, barilul. Ce gogosi ne vand astia, e strigator la cer. Deja se fura fara perdea.
                    Miturile in care credem au tendinta de a deveni realitate

                    Comentariu


                    • #11
                      Eu la pompa in ultimele zile am observat o continua, intardevar nesimificativa scadere, de la 5.05 cat a fost apogeul, am vazut si 4,97.
                      NOTA: Pompe aflate sub observatie: OMV, PETROM, ROMPETROL.
                      sigpic

                      Comentariu


                      • #12
                        Avand in vedere evenimentele din ultima vreme din lume ... tin sa cred ca afirmatia din titlul topicului este adevarata . Jalnic frate ! Numai noua ne place sa rabdam; sa tacem din gura si sa inghitim in sec . La greci s-a umplut paharul , probabil noi avem un butoi ceva , pana se umple ala...
                        sigpic

                        Comentariu


                        • #13
                          La noi probabil nu e un butoi...ci probabil este o cisterna(si asta se umple mai greu), daca si francezi care au salariul cu mult peste noi au facut proteste, suntem o natie jalnica.

                          Comentariu


                          • #14
                            O singura solutie : blocarea pompelor !
                            Si Vis Pacem , Parabellum !!!

                            Comentariu


                            • #15
                              Postat în original de SAILOR MAN Vezi post
                              Avand in vedere evenimentele din ultima vreme din lume ... tin sa cred ca afirmatia din titlul topicului este adevarata . Jalnic frate ! Numai noua ne place sa rabdam; sa tacem din gura si sa inghitim in sec . La greci s-a umplut paharul , probabil noi avem un butoi ceva , pana se umple ala...
                              Nea`marineru cred ca se referea la evenimentele din tarile arabe. Si daca aia cresc pretul poti sa blochesti si rafinariile ca tot o sa creasca pretul. Vorba cantecului : "Americanii`s de vina .... "
                              Ultima editare de PWR; 25.Feb.2011, 13:47.

                              Comentariu

                              Procesare...
                              X