Era inevitabil un astfel de topic, tinand cont ca asta vine in minte cand te gandesti la achizitia unei masini. Deci pro sau contra, avantaje-dezavantaje si tot ce tine de obiectivitate la subiectu acesta.
Anunț
Adună
Nici un anunț încă.
Avantaje-dezavantaje masina Noua vs. SH
Adună
Acesta este un topic important.
X
X
-
Dezavantajul clar este pentru masinile SH, si nu numai din prisma necunoscutului. Principala problema acum este taxa de prima inmatriculare unde si un recent euro 4 plateste o taxa exorbitanta, nu mai vorbim de euro 3. Chiar azi ma uitam ca un motor 2000cmc euro 5, plateste 414 euro prima inmatriculare. Extraordinar.sigpic
-
Poate o sa-mi sariti in cap , dar eu unul sunt de acord cu taxa de prima inmatriculare pt. masinile aduse de afara . Prea s-a umplut Romania cu fel de fel de harburi , mai rar sunt masini care chiar merita aduse. Am devenit cimitirul de masini al Europei. Mergi prin targuri si imediat te convingi. In schimb pt. masinile produse in tara nu sunt de acord, consider ca-i o tampenie .
Eu tot timpul am fost adeptul masini noi. Tu o conduci, sti care-i viata ei, si ce-i trebuie. Una SH... e loterie , chiar daca arata extraordinar la exterior, comfortabila, s.a.m.d.sigpic
Comentariu
-
Eu vad taxa asta si ca pe o incurajare la rularea pe piata SH a masinilor din Romania. Stoparea importului de vechituri si rularea vechiturilor de aici. Eu de exemplu daca gasesc maine un X5 din 2010 de showroom de vanzare in Germania cu 30.000 de euro si masina ma incanta pentru ca e la oferta acolo pot foarte bine sa o iau si sa o aduc, guvernul nu ma impiedica sa o inmatriculez corect? Va fi la fel (poate mai bine din cauza dif de bani) ca si cum as fi luat-o de aici. Ideea e buna... problema e puterea de cumparare a acestei tari. Noi nu ne permitem masini noi. Noi vrem SH-uri pentru ca se intretin cu sarma si in curte pe butuci. Poti sa iesi cu ele pe camp si sa-ti cari porcu. Fiecare dupa putere si nevoie.
Aspectul 2, am avut un Polo nou nout, nu m-a incantat motorizarea cum trage, am avut clio nou nout, la fel, dotare+motor, am avut megane, frumos, confy dar iarasi vreau mai multa senzatie, fiat bravo nou - masina super fiabila, buna confy, nu trage. Vreau mai mult...am luat bmw-ul asta SH, ma incanta maxim. Ce masina noua imi luam cu 7000 de euro cat am bagat in ea pana acum care sa aiba 165 de cai la roata si sa mearga asa? Asta nu exclude faptul ca in familie exista si a existat intotdeauna o masina noua (vedeti senzatia de siguranta oferita de o masina noua? )
Cu toate astea, acum ma gandesc foarte serios la renuntarea la acest SH care ma incanta foarte tare si achizitionarea unei masini noi care sa serveasca scopului familie si sport. Motivul? Aparitia la orizont a posibilitatii intemeierii unei familii, puterea de cumparare individuala care a crescut. Cred ca bucla cam asta este.Ultima editare de CT84LEU; 01.Feb.2011, 10:24.
Comentariu
-
Multi prefera o masina noua din prisma ca iti ofera o garantie, sa zicem 100000km cam la toate marcile,si nu stai cu grija ca oricand iti poate cadea o piesa importanta din motor care e al naibii de scumpa(pompa de injectie,turbina,etc).
Si al doilea motiv pentru care prefera o masina noua ar fi siguranta...adica nivelul de siguranta al unei masini din 2010...nu se poate compara cu una din 2000 sa zicem(pe zi ce trece apar tot mai multe airbag-uri,intariri laterale,frontale in structura masinii,etc).
Iar pentru cine nu isi permite o masina noua(nu ii ajung banii s-a zicem pentru ultimul model BMW seria 3...care e 30000euro prefera s-a ia unul din germania cu cativa ani mai vechi la 10000 euro), ca fiti sigur cine are bani de o masina noua...nu se mai incurca cu SH.Ultima editare de PWR; 02.Feb.2011, 00:45.
Comentariu
-
Prefer intotdeauna SH-ul...Stiu sunt nebun dar e o tampenie sa imi amanetez viata pentru 10 ani sa platesc rata la o masina noua , in conditiile in care la salariile noastre nu te incadrezi decat la masini care nu imi inspira nimic , nici macar simpatie.....Ma multumesc cu "cazanul" meu de 15 ani in care stiu ce am bagat , ce a fost bagat si stiu ce trebuie sa bag ca sa mearga in continuare perfect pentru inca 15 ani de aici inainte . Nu sunt nici eu de acord cu toate SH-urile care au fost aduse la noi , majoritatea cumparate din "autohauss"-uri al caror interes este sa vanda si au gasit romanii dispusi sa platesca pretul cerut , dar aici este vina legislatiei si institutiilor statului . Daca ar fi impus verificarea tehnica , conforma cu TUV-ul german , ar fi stat altfel situatia.......Nu ma poate cnvinge nimeni sa imi iau o masina noua din "clasa financiara mini sau medie" intrucat sunt masini care sunt facute la norma si nu au nimic atragator in ele. Personal consider ca achizitionarea unei masini trebuie facuta nu din considerentul noua/SH ci sa alegi ce te indeamna sufletelul si ce te reprezinta . Ma uit la colegi de serviciu care si-au cumparat masini noi ca sa fie in "trend" si acum isi dau cu pumnii in cap cand vad ca ori trebuie sa renunte la rata si sa piarda masina ori rup mancarea de la gura lor si a familiei sa "tina steagul sus" . Deci ? Asta este , am un "cazan" SH dar nu l-as da in ruptul capului pe unul din "ouale kinder" care au acum titulatura de masini !Si Vis Pacem , Parabellum !!!
Comentariu
-
parerea mea la fel , dezavantaj la sh...vorba aia, nu stii ce prinzi si p-asta noua, cum o "inveti" , asa o ai ..simplu
ca un dezavantaj al masinilor noi ar fi pretul mare. si oricum dupa minim 4 ani bagi bani in ea, nu multi, dar bagi ...
pentru masinile sh, am un exemplu. passat din 2004, dupa 6 luni schimbate 2 planetare, din ce stiu eu.. si nu-i singurul caz
Comentariu
-
Daca nu esti chitit pe o masina noua, un second-hand are avantajele lui:
1. Gama vasta de modele: Piata de automobile noi sau second-hand a inflorit in ultimii ani. Datele arata ca numarul de masini second-hand vandute pe piata a crescut simtitor. Rezultatul este o piata diversificata.
2. Imbunatatirea fiabilitatii: Desi vehiculele second-hand nu ofera atat de multe garantii ca cel noi, certificatul de garantie este transferat noului proprietar daca mai este valabil. In ziua de azi modelele second-hand sunt mult mai fiabile decat in urma cu cativa ani tocmai datorita imbunatatirii calitatii si a acentului pus pe tehnologie.
Comentariu
-
nu trebuie sa arate datele sau mai stiu eu cine. pe strada vezi foarte multe masini second si aici ma refer in general la cele vechi ( golf 3, opel etc etc ) pentru ca sunt ieftine..in jur de 1000-2000 euro... dar sincer eu nu as da bani pe una veche, probabil as lua dupa 2002-2003..chiar daca bagi bani in ea, dar nu are 15 ani vechime .. nu zic , toate masinile vechi au probleme, dar majoritatea au..
Comentariu
-
Nici cu masinile noi nu mi-e rusine Tudor si nu vreau sa deschid o polemica pe tema asta intrucat se va ajunge , inevitabil , la comparatia SH-uri vs. autohtone si intram in balci total . Fiecare isi cumpara ce vrea si nu in ultimul rand ce poate , asta nu inseamna insa ca toti SH-sistii sunt "saraci" ( asa suntem considerati ) daca isi cumpara o masina cu max. 2500 de euro.....si totodata nu inseamna ca daca astia au fost banii disponibili pentru masina trebuia sa stam in "banca noastra" nu sa luam "cazane" , cum sustin si eticheteaza 95 % dintre posesorii de masini noi sau aproape noi . Problema generala la romani este snobismul , mama fitei si lauda de sine , lucru ce nu ne permite sa privim situatia si din alte unghiuri decat cele date de "ochelarii de cal" . Am condus destule masini pana acum si noi si vechi si pot spune cu mana pe inima ca masinile adevarate s-au fabricat pana in anul 2000 , dupa acest an a inceput sa se piarda identitatea de marca si sufletul unei masini.........Si Vis Pacem , Parabellum !!!
Comentariu
-
depinde de om. multi am vazut care si-au luat masini vechi cu 1-2000 euro si cred ca au rachete, mertzuri si asa mai departe ..dar si multi care au masina noua sau aproape noua si sunt si ei ingamfati. Sunt persoane care le plac masinile vechi, le cumpara si fac din ele niste bijuterii. In concluzie nou vs sh depinde de multi factori si de mentalitatea romanului. Singurul dezavantaj la sh care-l vad eu e ca bagi bani in masina , mai repede ca in o masina noua .
Comentariu
-
De acord cu tine Tudor , si intr-adevar este un risc pe care ti-l asumi cand iei o masina SH . Totodata este si o inconstienta sa cumperi o masina SH si sa nu ai pusi deoparte , deja , banii pentru primele necesitati : ulei , filtre , baterie ( daca este cazul ) , distributie , cauciucuri ( de asemenea daca este cazul ) si placute de frana . Adunate oricum toate astea , nu se ridica totusi la contravaloarea unei masini noi , si sunt lucruri importante......celelalte nu pica atat de usor iar la o masina adusa din Germania de exemplu , primul lucru care pica este partea de suspensie : bucsi , arc, amortizor , bielete , capete de bara etc. care pot fi usor verificate si schimbate in functie de prioritati....Si Vis Pacem , Parabellum !!!
Comentariu
-
Depinde si de masina SH. Poate a fost a lu bunicamiu, o are de 30 ani dar cu 10K in bord, si ce schimb pe ea, in afara de consumabile ... restul sunt mofturile mele. Nu este o regula sa cada mai repede decat una generatie noua. Din potriva! Si odata schimbate toate de pe ea ... nu vad de ce ar cadea repede . Toata chestie e ca te mai arde pe la ITP , taxele sunt mai mari , ca nu-i euro XX , s.a.m.d.sigpic
Comentariu
-
corect, poate avea km putini si sa fie foarte buna. dar sunt chestii care conteaza,de exemplu rugina . si poti lua o masina sa arate super dar daca e dci de la renault, tdci la ford sau altele poti avea probleme cu injectia , si e doar un exemplu. Oricum singurul lucru clar la o masina noua e faptul ca daca ti-o cumperi, o cumperi cu ideea sa o tii undeva la 10 ani , sa zicem, altfel o iei cu 10 -15 mii de euro si o dai cu mai putin de jumatate in 4-5 ani .Ultima editare de PWR; 04.Feb.2011, 11:55.
Comentariu
Comentariu