Ce sunt codurile de eroare?
Codurile de eroare recunosc problemele sau senzorii defecti la UEM (Unitatea de Management a Motorului ), care este un ECU (Electronic Control Unit).
ECU se bazează pe senzorii de pe masina ta pentru a o face să funcționeze la performanța optimă . Când un senzori nu merg bine sau există o defecțiune cu motorul, ECU vede această problemă și stocheaza codul de eroare în memorie (NOTA: nu toate problemele sunt logate). Adesea lumina de avertizare ECU de pe placa de bord se poate aprinde, indicând că există o problemă.
Toate ECU au coduri de eroare?
In cazul în care motorul este cu injectie, atunci are nevoie de un ECU pentru a controla momentul injecției. Toate modelele Opel pe injectie au nevoie de ECU pentru a face acest lucru și, prin urmare, ele vor avea posibilitatea de a stoca coduri de eroare. În cazul în care motorul este pe un carburator, atunci nu are nici un ECU, prin urmare, nu exista coduri de eroare si deci nu pot fi citite.
Cum citesc codurile de eroare?
Există două modalități de a face acest lucru. Primul este de a utiliza TECH1 sau un cititor TECH2 care este un pic cam scump.. A doua opțiune este gratuit și puteți face acest lucru .... cu o agrafă pentru hârtie.
Metoda agrafă face sa clipeasca lampa de avertizare ECU pe bord, iar voi citiți suma de flash-uri și pauze. Diagrama furnizata în acest articol vă spune ce cod de eroare.
Agrada de hârtie este folosita pentru a conecta pini în conectorul ALDL. Acestea sunt de obicei colorate în albastru, și pot fi situate în mașină sau la motor, în funcție de modelul masinii si sistemul de alimentare.
Nu conteaza daca motorul este pornit sau nu atunci când codurile sunt citite. De fapt, este benefic pentru a avea motorul pornit, deoarece pe unele ECU, în cazul în care nu vede motorul în funcțiune, se va produce un cod de eroare imediat și dă un cod de eroare înșelătoar.
Vă rugăm să rețineți pe masini mai noi nu pot fi citite prin metoda agrafă. Va trebui să consulte un specialist sau cel mai apropiat dealer Opel.
Cum aflu ce pini trebuie sa conectez?
Dacă aveți Motronic sau sistem GM-Multec, atunci veți găsi un conector ALDL cu 10 pini. Pentru a citi codurile de eroare, conectati pinii A și B
Daca este un sistem Simtec 56.0 sau 56.1 (de exemplu, motorul Ecotec), atunci veți găsi un conector ALDL cu 10 pini. Pentru a citi codurile de eroare care aveți nevoie pentru scurt pini A și B
În cazul în care aveti Simtec 56.5 (de exemplu, motorul Ecotec), atunci veți găsi un conector ALDL 16 pini. Pentru a citi codurile de eroare trebuie să conectati pinii 5 și 6
Pot strica ceva daca conectez pinii gresit?
Da, este posibil, dar puțin probabil. Cele mai multe dintre ele sunt conexiuni 0V, dar există pini care sunt alimentati cu 12V in functie de mufa ADLD. Dacă sunteți în dubiu, nu o faceti! Verificați schemele.
Unde pot găsi conectorul ALDL pe masina?
Din nou, dacă aveți un sistem Motronic sau GM-Multec, atunci acestea sunt de obicei găsite în compartimentul motorului sau în interiorul cutiei. Uita-te pentru un conector cu 10 pini care este de obicei liber sau conectat la o mufa libera.
Dacă aveți Simtec 56.0 sau 56.1 , apoi conectorul ALDL cu 10 pini poate fi, de asemenea, găsite în compartimentul motorului sau în interiorul cutiei.
Dacă aveți un Simtec 56.5 , apoi conectorul ALDL cu 16 pini poate fi găsit în zona de cutiei sau sub frâna de mână sau sub umflatura în covorul de lângă scaunul pasagerului din față.
Doar înainte de a începe, asigurați-vă că vă notați următoarele:
* Dacă nu aveți unul, cumperati sau faceti rost un manual Haynes pentru masina ta , dacă veți găsi un defect și doriti să-l investigati.
* Veți avea nevoie de o agrafa de hârtie și un pix și hârtie să notati codurile de eroare în care acestea apar.
* Nu aveți nevoie sa porniti motorul, dar nu strica.
* În cazul în care agrafa se introduce greșit, este puțin probabil să cauzati daune, dar verificați încă aveți conexiunile corecte, în primul rând.
OK, am toate cele de mai sus? Apoi urmați pașii de mai jos
Pasul1: Localizati mufa ADLD
Pasul 2:Cu conectorul indreptat spre voi conectati cei doi pini
Pasul 3:Suiti-va in masina porniti motorul si notati modul in care flash`uieste becul ECU
Cum interpretam codurile GM-Multec si Motronic?
Sistemul Motronic sau GM-Multec utilizeaza un cod de 2 cifre . Motorul nu trebuie să fie pornit la citirea codurilor, deși nu strica.
Odată ce link-ul de sârmă este la locul lui și contactul este pus, lampa de avertizare ECU va începe să lumineze intermitent codurile (așteptați pentru pornirea inițială până verifica faptul că se aprind toate lămpile de avertizare). Fiecare cod de eroare se repetă de 3 ori și apoi se trece pe urmatorul (dacă există). După ce ajunge la sfârșitul listei , va începe din nou, oferindu-vă o multime de timp pentru a nota codurile (pe fiecare cod de eroare arătat, va exista o pauză înainte de a apărea pe următorul). Acesta va rula până când scoateti cheia din contact. Pentru a șterge codurile de eroare, pur și simplu scoateți bateria asteptati câteva minute și apoi reconectați.
De exemplu, să spunem că s-a aprins un martor in bord și vruti să cititi ce cod de eroare a fost logat. Dupa ce ati pus deja link-ul de sârmă în loc și ati pornit masina. Un flash este indicată printr-un astrix (*) și o pauză este prezentată ca o cratimă (-).
*-** (1 flash, 1 pauza si inca 2 flash-uri = cod 12)
*-** (12)
*-** (12)
**-*** (23)
**-*** (23)
**-*** (23)
*-** (12)
*-** (12)
*-** (12)
**-*** (23)
**-*** (23)
**-*** (23)
*-** (12)
*-** (12)
*-** (12)
Apoi opriti masina.
După ce porniti masina , luminile bord bord se aprind pentru a se verifica daca totul functioneaza, după care toate luminile se sting și lumina de avertizare ECU începe să lumineze intermitent codul de eroare. Primul cod este de 12 (un flash, o pauză și apoi două flash-uri). Acest lucru se repeta de 3 ori.
Cum sa interpretam codurile pentru Simtec 56.0/56.1?
Simtec 56.0/56.1utilizează un cod de 2 cifre flash. Motorul trebuie să fie pornit pentru citirea codurilor de eroare, în caz contrar ar putea indica, coduri de eroare incorecte.
Odată ce pinii sunt conectati și motorul este în funcțiune, lampa de avertizare ECU va începe să lumineze intermitent codurile (așteptați pentru pornirea inițială până verifica faptul că se aprind toate lămpile de avertizare). Fiecare cod de eroare se repetă de 3 ori și apoi se trece pe urmatorul (dacă există).
De exemplu, să spunem că s-a remarcat un martor aprins și vruti să cititi ce cod de eroare a fost logat.Conectati pinii si porniti motorul. Un flash este indicat printr-un astrix (*) și o pauză este prezentată ca o cratimă (-).
*-** (1 flash, 1 pauza si inca 2 flash-uri = cod 12)
*-** (12)
*-** (12)
**-*** (23)
**-*** (23)
**-*** (23)
*-** (12)
*-** (12)
*-** (12)
**-*** (23)
**-*** (23)
**-*** (23)
*-** (12)
*-** (12)
*-** (12)
Apoi opriti motorul.
Cum interpretati codurile pentru Simtec 56.5?
Simtec 56.5 utilizeaza un cod de 4 cifre.
Odată ce pinii au fost conectati și motorul este în funcțiune, lampa de avertizare ECU va începe să lumineze intermitent codurile (așteptați pentru pornirea inițială până verifica faptul că se aprind toate lămpile de avertizare). Fiecare cod de eroare se repetă de 3 ori și apoi se trece pe urmatorul (dacă există).
Un flash este indicat printr-un astrix (*) și o pauză este prezentată ca o cratimă (-).
Rețineți că 10 clipește = numarul 0.
**********-*-*-***** (10 flash, o pauză, un flash, o pauză, un flash, o pauza de 5 flashuri și P = cod 0115)
**********-*-*-***** (0115)
**********-*-*-***** (0115)
**********-***-***-********** (0330)
**********-***-***-********** (0330)
**********-***-***-********** (0330)
**********-*-*-***** (0115)
**********-*-*-***** (0115)
**********-*-*-***** (0115)
**********-***-***-********** (0330)
**********-***-***-********** (0330)
**********-***-***-********** (0330)
Apoi opriti motorul
Codurile de eroare recunosc problemele sau senzorii defecti la UEM (Unitatea de Management a Motorului ), care este un ECU (Electronic Control Unit).
ECU se bazează pe senzorii de pe masina ta pentru a o face să funcționeze la performanța optimă . Când un senzori nu merg bine sau există o defecțiune cu motorul, ECU vede această problemă și stocheaza codul de eroare în memorie (NOTA: nu toate problemele sunt logate). Adesea lumina de avertizare ECU de pe placa de bord se poate aprinde, indicând că există o problemă.
Toate ECU au coduri de eroare?
In cazul în care motorul este cu injectie, atunci are nevoie de un ECU pentru a controla momentul injecției. Toate modelele Opel pe injectie au nevoie de ECU pentru a face acest lucru și, prin urmare, ele vor avea posibilitatea de a stoca coduri de eroare. În cazul în care motorul este pe un carburator, atunci nu are nici un ECU, prin urmare, nu exista coduri de eroare si deci nu pot fi citite.
Cum citesc codurile de eroare?
Există două modalități de a face acest lucru. Primul este de a utiliza TECH1 sau un cititor TECH2 care este un pic cam scump.. A doua opțiune este gratuit și puteți face acest lucru .... cu o agrafă pentru hârtie.
Metoda agrafă face sa clipeasca lampa de avertizare ECU pe bord, iar voi citiți suma de flash-uri și pauze. Diagrama furnizata în acest articol vă spune ce cod de eroare.
Agrada de hârtie este folosita pentru a conecta pini în conectorul ALDL. Acestea sunt de obicei colorate în albastru, și pot fi situate în mașină sau la motor, în funcție de modelul masinii si sistemul de alimentare.
Nu conteaza daca motorul este pornit sau nu atunci când codurile sunt citite. De fapt, este benefic pentru a avea motorul pornit, deoarece pe unele ECU, în cazul în care nu vede motorul în funcțiune, se va produce un cod de eroare imediat și dă un cod de eroare înșelătoar.
Vă rugăm să rețineți pe masini mai noi nu pot fi citite prin metoda agrafă. Va trebui să consulte un specialist sau cel mai apropiat dealer Opel.
Cum aflu ce pini trebuie sa conectez?
Dacă aveți Motronic sau sistem GM-Multec, atunci veți găsi un conector ALDL cu 10 pini. Pentru a citi codurile de eroare, conectati pinii A și B
Daca este un sistem Simtec 56.0 sau 56.1 (de exemplu, motorul Ecotec), atunci veți găsi un conector ALDL cu 10 pini. Pentru a citi codurile de eroare care aveți nevoie pentru scurt pini A și B
În cazul în care aveti Simtec 56.5 (de exemplu, motorul Ecotec), atunci veți găsi un conector ALDL 16 pini. Pentru a citi codurile de eroare trebuie să conectati pinii 5 și 6
Pot strica ceva daca conectez pinii gresit?
Da, este posibil, dar puțin probabil. Cele mai multe dintre ele sunt conexiuni 0V, dar există pini care sunt alimentati cu 12V in functie de mufa ADLD. Dacă sunteți în dubiu, nu o faceti! Verificați schemele.
Unde pot găsi conectorul ALDL pe masina?
Din nou, dacă aveți un sistem Motronic sau GM-Multec, atunci acestea sunt de obicei găsite în compartimentul motorului sau în interiorul cutiei. Uita-te pentru un conector cu 10 pini care este de obicei liber sau conectat la o mufa libera.
Dacă aveți Simtec 56.0 sau 56.1 , apoi conectorul ALDL cu 10 pini poate fi, de asemenea, găsite în compartimentul motorului sau în interiorul cutiei.
Dacă aveți un Simtec 56.5 , apoi conectorul ALDL cu 16 pini poate fi găsit în zona de cutiei sau sub frâna de mână sau sub umflatura în covorul de lângă scaunul pasagerului din față.
Doar înainte de a începe, asigurați-vă că vă notați următoarele:
* Dacă nu aveți unul, cumperati sau faceti rost un manual Haynes pentru masina ta , dacă veți găsi un defect și doriti să-l investigati.
* Veți avea nevoie de o agrafa de hârtie și un pix și hârtie să notati codurile de eroare în care acestea apar.
* Nu aveți nevoie sa porniti motorul, dar nu strica.
* În cazul în care agrafa se introduce greșit, este puțin probabil să cauzati daune, dar verificați încă aveți conexiunile corecte, în primul rând.
OK, am toate cele de mai sus? Apoi urmați pașii de mai jos
Pasul1: Localizati mufa ADLD
Pasul 2:Cu conectorul indreptat spre voi conectati cei doi pini
Pasul 3:Suiti-va in masina porniti motorul si notati modul in care flash`uieste becul ECU
Cum interpretam codurile GM-Multec si Motronic?
Sistemul Motronic sau GM-Multec utilizeaza un cod de 2 cifre . Motorul nu trebuie să fie pornit la citirea codurilor, deși nu strica.
Odată ce link-ul de sârmă este la locul lui și contactul este pus, lampa de avertizare ECU va începe să lumineze intermitent codurile (așteptați pentru pornirea inițială până verifica faptul că se aprind toate lămpile de avertizare). Fiecare cod de eroare se repetă de 3 ori și apoi se trece pe urmatorul (dacă există). După ce ajunge la sfârșitul listei , va începe din nou, oferindu-vă o multime de timp pentru a nota codurile (pe fiecare cod de eroare arătat, va exista o pauză înainte de a apărea pe următorul). Acesta va rula până când scoateti cheia din contact. Pentru a șterge codurile de eroare, pur și simplu scoateți bateria asteptati câteva minute și apoi reconectați.
De exemplu, să spunem că s-a aprins un martor in bord și vruti să cititi ce cod de eroare a fost logat. Dupa ce ati pus deja link-ul de sârmă în loc și ati pornit masina. Un flash este indicată printr-un astrix (*) și o pauză este prezentată ca o cratimă (-).
*-** (1 flash, 1 pauza si inca 2 flash-uri = cod 12)
*-** (12)
*-** (12)
**-*** (23)
**-*** (23)
**-*** (23)
*-** (12)
*-** (12)
*-** (12)
**-*** (23)
**-*** (23)
**-*** (23)
*-** (12)
*-** (12)
*-** (12)
Apoi opriti masina.
După ce porniti masina , luminile bord bord se aprind pentru a se verifica daca totul functioneaza, după care toate luminile se sting și lumina de avertizare ECU începe să lumineze intermitent codul de eroare. Primul cod este de 12 (un flash, o pauză și apoi două flash-uri). Acest lucru se repeta de 3 ori.
Cum sa interpretam codurile pentru Simtec 56.0/56.1?
Simtec 56.0/56.1utilizează un cod de 2 cifre flash. Motorul trebuie să fie pornit pentru citirea codurilor de eroare, în caz contrar ar putea indica, coduri de eroare incorecte.
Odată ce pinii sunt conectati și motorul este în funcțiune, lampa de avertizare ECU va începe să lumineze intermitent codurile (așteptați pentru pornirea inițială până verifica faptul că se aprind toate lămpile de avertizare). Fiecare cod de eroare se repetă de 3 ori și apoi se trece pe urmatorul (dacă există).
De exemplu, să spunem că s-a remarcat un martor aprins și vruti să cititi ce cod de eroare a fost logat.Conectati pinii si porniti motorul. Un flash este indicat printr-un astrix (*) și o pauză este prezentată ca o cratimă (-).
*-** (1 flash, 1 pauza si inca 2 flash-uri = cod 12)
*-** (12)
*-** (12)
**-*** (23)
**-*** (23)
**-*** (23)
*-** (12)
*-** (12)
*-** (12)
**-*** (23)
**-*** (23)
**-*** (23)
*-** (12)
*-** (12)
*-** (12)
Apoi opriti motorul.
Cum interpretati codurile pentru Simtec 56.5?
Simtec 56.5 utilizeaza un cod de 4 cifre.
Odată ce pinii au fost conectati și motorul este în funcțiune, lampa de avertizare ECU va începe să lumineze intermitent codurile (așteptați pentru pornirea inițială până verifica faptul că se aprind toate lămpile de avertizare). Fiecare cod de eroare se repetă de 3 ori și apoi se trece pe urmatorul (dacă există).
Un flash este indicat printr-un astrix (*) și o pauză este prezentată ca o cratimă (-).
Rețineți că 10 clipește = numarul 0.
**********-*-*-***** (10 flash, o pauză, un flash, o pauză, un flash, o pauza de 5 flashuri și P = cod 0115)
**********-*-*-***** (0115)
**********-*-*-***** (0115)
**********-***-***-********** (0330)
**********-***-***-********** (0330)
**********-***-***-********** (0330)
**********-*-*-***** (0115)
**********-*-*-***** (0115)
**********-*-*-***** (0115)
**********-***-***-********** (0330)
**********-***-***-********** (0330)
**********-***-***-********** (0330)
Apoi opriti motorul
Comentariu