Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Tractiune fata vs. tractiune spate vs. tractiune integrala

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • Tractiune fata vs. tractiune spate vs. tractiune integrala

    Ce ziceti, care se potriveste mai bine carui stil de condus si de ce? Pe care ati prefera-o? Fiecare are dezavantaje si avantaje, vreau sa vad niste pareri(pertinente).
    sigpic

  • #2
    Vara as prefera o masina cu tractiune spate, iarna una 4x4 din cauza carosabilului...care de cele mai multe ori este acoperit cu zapada, iar un 4x4 este excelent.

    Comentariu


    • #3
      Tractiunea spate este preferabila condusului sportiv. Toti producatorii adevaratelor masini sportive pleaca de la conceptul tractiunii spate. Motivatia este ca pe o masina balansata dpdv al greutatii pe punti, tractiunea spate propulseaza mult mai eficient intregul ansamblu(o masina la o plecare de pe loc sau la o accelerare chiar si din mers tinde sa puna greutate pe puntea spate). De asemenea este foarte interesant ce se intampla la o distributie de greutate egala intre punti cu agresivitatea manevrabilitatatii. Faptul ca rotile de pe puntea fata nu tin decat directia si nu se chinuie sa mentina aderenta decat cu directia de deplasare face puntea fata foarte aderenta lasand propulsia pentru rotile spate care de asemenea pun caii jos mult mai eficient. Sustin tot ce am spus cu un filmulet demonstrativ:

      Bineinteles ca BMW este cap de afis vis-a-vis de tractiunea spate si implementarea ei cat mai eficient. Totusi de vazut ca toate masinile sport pur sange au sau au pornit de la tractiune spate.

      Tractiunea FWD are dezavantajele ce reies din avantajele tractiunii spate. Cred ca este ceruta de piata din cauza ca este cel mai bun compromis intre RWD si AWD. Costurile de implementare pe un autovehicul sunt mici(nu trebuie sa-ti bati capu sa balansezi autovehiculul, sa ai punti cu suspensii independente etc.) Cea mai distrugatoare de planetare tractiune din cele 3(planetara tine directia si tractiunea in acelasi timp). De multe ori se crede ca adera mai bine ca tractiunea spate din cauza ca motorul este in fata lucru fals in toate cazurile unor masini cu tractiune spate "gandite" de fabricant(de exclus dube, masini de tractiune etc)

      Tractiunea AWD. Cea mai aderenta tractiune. Ideea in cazul sport sa fie asistata de diferentiale blocante ori electronice ori de dispozitive de siguranta active electronice. Pentru teren accidentat se prefera bruta. O mare maneta care sa faca CLANK!
      Chiptuning si Remapari DIMSPORT
      sigpic

      Comentariu


      • #4
        As alege tractiunea fata pt manevrabilitate, cea spate pt distractie, iar cea integrala pt orice situatie care o exclude pe cea a tractiunii spate.

        Comentariu


        • #5
          Tractiunea fata nu e "mama" manevrabilitatii. Efectul subvirator o taxeaza. Ideal este o masina perfect echilibrata (greutatea) pe ambele punti si cu tractiune spate.
          Tractiunea integrala are destule avantaje DAR in functie de ce tip de competitie si circuit, iar efect subvirator in anumite situatii daca masina nu este plina de electronica si diferentiale peste diferentiale.
          Tractiunea spate e sfanta mai ales pentru cei priceputi cu "covrigul".
          Miturile in care credem au tendinta de a deveni realitate

          Comentariu


          • #6
            Am avut masina cu tractiune fata...nimic spectaculos...faceam cerculete doar in marsalier,am luat tractiune spate apoi,un puturos de 1.6...s-a schimbat foaia..distractie totala,si chiar si iarna,fara nici un sistem antiderapare pe ea,se descurca de minune,insa cauciucurile noi pe spate isi spun cuvantul...parerea mea ca tractiunea spate face toti baniii.....mai ales iarna cand intri in orice curba de-a altul,si mai ales in giratorii...
            Lucrurile mici fac diferentele mari

            Comentariu


            • #7
              Am vazut ca multi care au tractiune spate in sezonul rece sunt foarte ponderati la condus,chiar cuminti acum nu stiu ce sa zic...ca nu am avut nici-o masina cu tractiune spate ca sa vad daca se descurca la fel de bine ca una cu tractiune fata in sezonul rece.
              In rest stiu ca pe timp uscat...tractiunea spate face legea pe curbe,stabilitate foarte buna,practic fuge mai greu spatele ca la una cu tractiune pe fata.

              Comentariu


              • #8
                Iarna este o problema cu tractiunea spate. Posed un BMW E90 si nu prea pot sa-l folosesc cand e zapada. Este inuman de riscant cu toate sistemele active, de siguranta. Fiind si diesel, reteta este "completa", cuplu mare la turatii scazute...nu prea ai cum sa-l "pacalesti" din acceleratie.
                Miturile in care credem au tendinta de a deveni realitate

                Comentariu


                • #9
                  Cred ca toata complicatia la E90-ul tau este din cauza cutiei automate. Eu zic sa mai testezi. De nu mi-am bagat Bmw-u prin toate troienele...Cu balans si schimb istet de viteze(plecari cu a2-a etc...) iesi din nameti. In general trebuie sa te concentrezi un pic sa simti cand a pus presiunea pe rotile spate si atunci sa ii dai zvacul.
                  Chiptuning si Remapari DIMSPORT
                  sigpic

                  Comentariu


                  • #10
                    http://www.youtube.com/watch?v=GlYEMH10Z4s

                    Cu niste cauciucuri de iarna bune, n`ar trebui sa fie probleme..
                    PIETON CU PERMIS.

                    BMW E34 -2.5tds M51D25OL- w/ 17' M5 wheels (SOLD)

                    Comentariu


                    • #11
                      Postat în original de CT84LEU Vezi post
                      Cred ca toata complicatia la E90-ul tau este din cauza cutiei automate. Eu zic sa mai testezi. De nu mi-am bagat Bmw-u prin toate troienele...Cu balans si schimb istet de viteze(plecari cu a2-a etc...) iesi din nameti. In general trebuie sa te concentrezi un pic sa simti cand a pus presiunea pe rotile spate si atunci sa ii dai zvacul.
                      Problema e ca n-am cutie automata. E manuala in 6 trepte
                      Miturile in care credem au tendinta de a deveni realitate

                      Comentariu


                      • #12
                        Atunci ce sa zic...spor la joaca in continuare si daca ii vei prinde miscarea o sa-ti placa foarte tare!
                        Chiptuning si Remapari DIMSPORT
                        sigpic

                        Comentariu


                        • #13
                          Din pacate sunt putini ca voi care stiu ce sa faca cu tractiunea spate..anu trecut cel putin, cand circulam zi de zi pe zapada, nu era unu cu bmw sa nu l vad ca isi pierde spatele in orice curba, mai mai sa dea in toti...n am condus, sunt sigur ca e distractie si ca e cea mai buna optiune, da macar intai as invata sa ma folosesc de ea inainte sa ma dau smecher pe sosea, sau sa ma invart ca e usor..fara nici o aluzie la Donn
                          sigpic

                          Comentariu


                          • #14
                            Postat în original de CT84LEU Vezi post
                            Atunci ce sa zic...spor la joaca in continuare si daca ii vei prinde miscarea o sa-ti placa foarte tare!
                            Nu stiu cum e la BMW-ul tau. Vad ca nu ai acelasi model. Difera greutatea, masele repartizate, probabil si motorizarea (implicit dinamica motorului). Nu ai ce-i face. Oricat pisti pedala de incet, patineaza. Sistemele de control sunt degeaba in conditia in care aderenta anvelopei este cu mult depasita.
                            Frana de motor nu poate fi folosita (cu tractiune spate te rotesti instant).
                            Miturile in care credem au tendinta de a deveni realitate

                            Comentariu


                            • #15
                              Threadul asta mi-a adus aminte de singura masina cu tractiune spate care am condus-o vreodata . Era un Ford Granada break , pe benzina de 2000 cc . Nu am avut probleme cu ea niciodata iarna , poate ca din cauza ca masina era foarte lata si lunga si cu o garda destul de lasata la sol , fata de ce sunt in ziua de azi.
                              Ca sa fiu sincer tot ce-mi mai aduc aminte din condusul acestor masini, era ca in curbe trebuia sa accelerez nu sa iau piciorul de pe acceleratie.
                              sigpic

                              Comentariu

                              Procesare...
                              X