Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Cei care au ajutat la construirea gloriei brandului Alfa Romeo

Adună
Acest topic este închis
X
Acesta este un topic important.
X
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • Cei care au ajutat la construirea gloriei brandului Alfa Romeo

    Topic dedicat acelora care au ajutat,la construirea gloriei brandului Alfa Romeo

    Nicola Romeo
    Parintele marcii Alfa Romeo



    Nicola Romeo este fiul lui Maurizio si a sig.Consiglia Taglialatela,sa nascut la S.Antimo (Napoli)in 28 Aprilie 1876.Cum familia sa nu era in gradul de ai asigura continuitatea studilor superioare,a fost nevoit sa se supuna unor sacrifici printre care si parcurgerea distantei pe jos intre orasul natal si Napoli,unde isi avea sediul Instiutul Tehnic pe care il frecventa.A fost nevoit sa-si mediteze colegii de clasa si pe alti tineri pentru a-si procura banii necesari terminari studilor.In anul 1899 la varsta de 23 de ani se muta de la politehnica din Napoli,unde a studiat ingineria civila,la cea din Liegi,in Belgia,unde a studiat si a absolvit electronica.Terminina studile de perfectionare profesionala la varsta de 26 de ani.In timpul colaborari cu o serie de firme straine a introdus in Italia noua tehnologie a acelor timpuri.In anul 1902 isi incepe prestigioasa activitate contibuind printre altele la realizarea primei linii feroviare electrificate,intre Tivoli si Roma;a dat un impuls la dezvoltarea economica a unei intregi regiuni,Versilia,dupa ce in carierele de marmura au fost instalate implanturi mecanice de extragere si prelucrarea marmurei;a aplicatilor aerului comprimat in galeriile Roma - Napoli si Bologna - Firenze.In anul 1906 la Milano infinteaza Societatea"Ing. Nicola Romeo & C.",societate care importa din Statele Unite "utilaje demontate pentru lucrari de inginerie civila.Inceperia primului razboi mondial,geniul militar gaseste in Nicola Romeo un pretios colaborator.Avand un puternic spirit practic a creat un nucleu de ateliere pentru producerea proiectilelor de artilierie,devenind astfel seful a mii de angajati:muncitori si ingineri,din stabilimentele aflate in Milano,Saronno,Roma si Napoli.Tot in timpul primului razboi mondial Nicola Romeo isi mareste societatea gasind noi asociati (unul dintre ei fiind si bancherul Angelo Pogliani)si cumpara Alfa ce se gasea pusa in lichidare,convertindui productia de masini in cea de materiale de razboi.In anul 1918 cu noi si proaspete capitaluri,transforma Societatea in "Societa Anonima Italiana Romeo & Co",reconvertind productia de razboi in cea de pace, fabricand astfel diferite materiale pentru sectorul agricol si feroviar.In 1919 apare in sectorul automobilistic,perioada in care stabilimentele din Portelo ,Milano, erau peocupate cu productia de autoturisme Alfa Romeo,autoturisme care in viitorul f.apropiat vor obtine mari victorii pe circuitele italiene si straine.Inginerul Nicola Romeo sa gandit si la rezolvarea unei mari probleme care persista asupra natiuni italiene dupa razboi si anume electrificrea linilor feroviare.Ca atare a decis ca atelierele din Saronno sa fabrice locomotive electrice care sa functioneze la curent alternativ trifazic si curent continu.De asemenea a construit si instalatile electrice feroviare...Avind probleme financiare legate de falimentul banci ce finanta Societatea lui Nicola Romeo , Alfa Romeo la sfarsitul anului 1921 devine propietatea statului,iar Nicola Romeo ramane Administrator Delegat.In anul 1926 Nicola Romeo infinteaza o mare fabrica de aeroplane in orasul Napoli,creind din nimic in scurt timp o noua industrie,iar un an mai tarziu sunt livrate primele aparate de zbor Aeronautici Nationale Ialiene.In tot acest timp Alfa Romeo a intesificat rapoartele comerciale cu diferite tari printre care America,Spania,Anglia;Presedinte din 1918 Nicola Romeo nu a acceptat dastice schimbari ce se vroiau introduse pentru salvarea societati ,asa ca in anul 1928 incheie definitiv rapoartele sale cu Alfa.Ca recunostinta in anul 1929,guvernul ii ofera titlul de "Senatore del Regno".Ultima experienta profesionala a fost o intoarcere in timp spre prima sa dragoste,aceia a trenurilor,cumparand cateva mici linii feroviare in sudul Italiei.Nicola Romeo in tot acest timp si-a "construit"o puternica familie cu sotia sa Angelina Valadin,de origine portugheza.Din aceasta casatorie sau nascut 4 fete(Elena,Giulietta,Piera si Irene)si 3 baieti(Maurizio,Eduardo si Nicola zis si Nico).Moare la Magreglio,(Como)la varsta de 62 de ani,in data de 15 August 1938.
    sursa:wikipedia.it

    Alfista fino alla morte! Il cuore ha sempre ragione!

    sigpic

  • #2
    Enzo Ferrari
    Cavallino modonese,orgolio italiano



    Enzo Ferrari sa nascut la Modena,in 18 Februarie1898.La varsta de 10 ani,tatal sau director la o fabrica locala de lucrari metalice,il duce impreuna cu fratele sau Alfredo Jr.la Bologna,pentru a vedea o cursa automobilistica.Dupa ce a asistat la o serie de curse,Ferrari se decide de a deveni pilot automobilistic.Anul 1916 este un an tragic,an in care isi pierde tatal ,iar la scurt timp si fratele.In timpul primului razboi modial,Farrari se ocupa de potcovirea catarilor armatei,iar in anul 1918 isi risca viata din cauza epdemiei care a cuprins intreg globul.Este angajat la CMN,o mica fabrica de automobile transformata la sfarsitul razboiului.Printre lectile sale este inclus si un test de condus,test pe care il trecece cu bine.In aceasta perioada se apropie serios de curse si participa la Targa Florio(1919),sosind al 9-lea.Prin intermediul prietenului sau Ugo Sivocci,ajunge sa lucreaze la Alfa Romeo,marca ce a introdus masini de o noua conceptie pentru Targa Florio din anul 1920,competitie la care a participat si Ferrari la volanul uneia dintre acestia,sosind al 2-lea.In perioada in care este la Alfa Romeo,devine unul dinte protejati lui Giorgio Rimini,unul dintre principali ajutori ai lui Nicola Romeo.In anul 1923,concureaza si castiga pe circuitul Sivocci din Ravenna,circuit unde il intilneste pe tatal legendarului as intre asi,un mare erou al primului razboi mondial,Fracesco Baracca,care ramane uimit de curajul tanarului pilot Ferrari.In acea zi Ferrari primeste acel simbol "calutul negru cabrat"de la sotia acestuia.In anul 1924 ajunge la prima sa victorie,castigand la Coppa Acerbo,iar dupa alte succese,devine pilot oficial.Cariera de pilot de curse continua ,dar doar in campionate locale,cu masini de "mana a 2-a",pana inr-o zi cand are ocazia sa conduca o masina noua la cea mai prestigioasa cursa a anului :Gran Premio al Frantei.In aceasta perioada se casatoreste si isi deschide o concesinarie Alfa la Modena.In anul 1929 isi deschide o firma:la Scuderia Ferrari.Este sponsorizat in aceasta afacere de bogatii industriasi din Ferrera, Augusto si Alfredo Caniano.Obiectivul principal al firmei era acela de a furniza asistenta mecanica si tehnica celor ce cumpara Alfa Romeo si utilizeaza aceste masini pentru competiti.Face un acord cu Alfa Romeo,cu care se angajeaza sa faca asistenta si pentru clienti directi.Enzo Ferrari strange legatura si cu Bosh,Pirelli si Shell.Pentru implementaria scuderiei cu piloti,il convinge pe Giuseppe Campari sa aderare la echipa sa,reusind si o alta alianta cu firma lui Tazio Nuvolari.In primul sau an,Scuderia Ferrari,poate depasi 50 de piloti permanenti sau part-time.Team-ul participa la 22 curse,totalizind 8 victori si alte rezultate multumitoare.Scuderia Farrari,devine un fel de studio,aceasta si din cauza ca este cel mai mare Team,pus pe picioare de o singura persoana.Pilotii nu primeau un salariu,dar primeau un procent obtinut din victorile pe care le obtineau,la fel si echipa tehnica. Totul se schimba cand Alfa Romeo anunta decizia lui de retragere din competiti,in sezonul anului 1933,din cauza problemelor financiare.Asadar Scuderia Ferrari isi poate face adevarata intarea in lumea curselor pe cont propriu.In 1935,semneaza pentru Scuderia Ferrari,pilotul francez Dreyfus,care inainte a concurat pentru Bugatti.In ani scuderia Ferrari a avut mari piloti precum:Giuseppe Campari,Luis Chiron,Achille Varzi si cel mai mare: Tazio Nuvolari.In toti acesti ani Scuderia a trebuit sa se infrunte cu puteria echipelor nemtesti Auto Union si Mercedes.Dupa razboi (al 2-lea),Enzo Ferrari,fabrica propria si prima sa masina cu care participa la Gran Pemio di Monaco,in anul 1947,masina Tipo 125 cu un motor de 1,5 litri.Masina a fost conceputa de vechiul sau amic si colaborator Gioacchino Colombo.Prima victorie Ferrari intr-un Gran Premio,este in 1951,la GP al Mari Britani,unde argentinianul Froilan Gonzales,duce la victorie masina si scuderia modenesa.Team-ul are o posibilitate de a castiga Campionatul Mondial,dar o rateaza in GP al Spaniei,atunci cand scuderia a optat pentru pneuri Pirelli.Rezultatul ghinionului face ca Fangio sa castige cursa si tot odata primul titlul mondial.Masinile sportive devin o problma pentru Ferrari,deoarece nu reusesc rezultate sadisfacatoare in clsamente.Piata principala in toata lumea se bazeaza pe masinile de curse din anul precedent,vandute persoanelor private.Masinile Ferrari devin comune,asa ca se gasesc in toate principalele evenimente sportive,precum:Le Mans,Targa Florio si Mille Miglia.Ferrari incepe sa produca faimoasa Gran Turismo,desenata de Battista "Pinin" Farina.Victoria de la Le Mans si alte curse de lunga distanta,a readus faima marci modenese in toata lumea.In 1969,Ferrari trebuie sa faca mari eforturi financiare,masinile se comanda dar nu se reuseste produceria lor pentru a sadiface cerintele,plus in acelas timp nu reusesc nici pe plan competitional sa isi urmeze programul propus.In ajutorul lui vine Fiat si familia Agnelli.Acest acord cu imperiul Fiat este motivul pentru care vine criticat Ferrari,deoarece nu poate domina micile team engleze.In anul 1975,Ferrari renaste,datorita lui Niki Lauda,care castiga 2 titluri de "Campione del Mondo" si 3 titluri de" Campione Constructtori",in 3 ani.Enzo Ferrari nu va apuca sa-si vada echipa Campioana Mondiala,deoarece moare in 14 August 1988,la varsta de 90 ani.Scuderia continua si datorta altor nume precum Alain Prost si Nigel Mansell.In 1993,intra Todt ca Director Sportiv,direct de la directiunea team-ului Peugeot (care castigase 24 Ore di Le Mans )si il aduce pe Niki Lauda consultant tehnic.La venirea lui Michael Schumacher in 1996,iar in 1997 a lui Ross Brawn si Rory Byrne de la Benetton,Ferrari complecteaza unul dintre cele mai mari team-uri din istoria F1.Istoria continua si azi...
    sursa:biografieonline.it



    Competitii in care Enzo Ferrari a concurat


    Data / Cursa /Masina /Loc obtinut
    5 Octombrie 1919 - Parma - Poggio di Berceto CMN 15/20 HP - loc 11° absolut, loc 4°al categoriei
    23 Noiembrie 1919 - a X Targa Florio - CMN 20 HP - loc 9° absolut
    30 Mai 1920 Parma - Poggio di Berceto - Isotta Fraschini 100/110 IM Corsa - loc 3° absolut,loc 2° al categoriei
    13 Iunie 1920 - Circuito del Mugello - Isotta Fraschini 100/110 IM Corsa - abandon
    20 Iunie 1920 - Coppa della Consuma - Isotta Fraschini 100/110 IM Corsa - abandon
    24 Octombrie 1920 - a XI Targa Florio - Alfa Romeo 20-40 -loc 2° absolut,loc 1° al categoriei
    14 Noiembrie 1920 - Chilometro lanciato di Gallarate - Alfa Romeo 40-40 HP - loc 4° absolut,loc 1° al categoriei
    8 Mai 1921 Parma - Poggio di Berceto - Alfa Romeo 20-30 ES Sport - abandon
    29 Mai 1921 XII Targa Florio Alfa Romeo 20-30 ES Sport 5° assoluto, 2° al categoriei
    24 Iunie 1921 Circuito del Muggello Alfa Romeo ES Sport 2° assoluto, 1° di categoriei
    7-15 August 1921 Coppa delle Alpi Alfa Romeo ES Sport 5° assoluto, 2° di categoriei
    28 August 1921 Aosta - Gran San Bernardo Alfa Romeo ? 5° assoluto, 1° di categoriei
    7 Septembrie 1921 Chilometro lanciato di Brescia Alfa Romeo 40-40 HP 5° assoluto, 4° di categoriei
    2 Aprilie 1922 - a XIII Targa Florio - Alfa Romeo 20-30 ES 16° assoluto, 3° di categoriei
    11 Iunie 1922 - Coppa della Consuma - Alfa Romeo 20-30 ES 7° assoluto; 4° di categoriei
    18 Iunie 1922 - Circuito del Mugello - Alfa Romeo 20-30 ES - abandon
    30 lulie 1922 - Aosta - Gran San Bernardo Steyr ? loc 8° absolut, loc 2° al categoriei
    22 Octombrie 1922 - Gran Premio Autunno (a Monza) ? ?
    15 Aprilie 1923 - a XIV Targa Florio - Alfa Romeo RL Targa Florio - abandon
    10 Iunie 1923 - Circuito del Mugello - Alfa Romeo RL Targa Florio - abandon
    17 Iunie 1923 - Circuito del Savio - Alfa Romeo RL Targa Florio - loc 1° absolut
    5-15 August 1923 - Coppa delle Alpi Alfa Romeo RL SS - loc 4° absolut
    16 Martie 1924 - Chilometro lanciato di Ginevra - Alfa Romeo RL SS - loc 4° absolut,loc 1° al categoriei
    23 Martie 1924 - Coppa Verone (Salita delle Torricelle) - Alfa Romeo RL SS - loc 2° absolut
    25 Mai 1924 - Circuito del Savio - Alfa Romeo RL Targa Florio - loc 1° absolut
    1 Iunie 1924 - Circuito del Polesine Alfa Romeo RL Targa Florio 1° absolut
    13 Iulie 1924 - I Coppa Acerbo - Alfa Romeo RL Targa Florio - loc 1° absolut
    3 August 1924 - Gran Premio d'Europa (la Lion) - Alfa Romeo P2 cursa nedisputata
    in 1925 si in 1926 nici o prezentare
    15 Mai 1927 - Circuito di Alessandria - Alfa Romeo RL MM -loc 1° absolut
    5 Iunie 1927 - Circuito di Modena - Alfa Romeo 6C 1500 - loc 1° absolut
    29 Aprilie 1928 - Circuito di Alessandria - Alfa Romeo 6C 1500 -loc 1° absolut
    20 Mai 1928 - Circuito di Modena - Alfa Romeo 6C 1500 SS cu compresor Zagato - loc 1° absolut
    3 Iunie 1928 - Circuito del Mugello - Alfa Romeo 6C 1500 SS - loc 3° absolut
    21 Aprilie 1929 - Circuito di Alessandria - Alfa Romeo 6C 1750 - abandon
    2 Iunie 1929 - Circuito del Pozzo - Alfa Romeo 6C 1750 - loc 5° absolut, 5° al categoriei
    9 Iunie 1929 - Circuito del Mugello - Alfa Romeo 6C 1750 - loc 8° absolut
    20 Aprilie 1930 - Circuito di Alessandria - Alfa Romeo 6C 1750 GS - loc 3° absolut,loc 3°al categoriei
    10 August 1930 - Circuito delle Tre Provincie - Alfa Romeo 6C 1750 - abandon
    17 August 1930 - Circuito di Pescara - Alfa Romeo 6C 1750 - abandon
    14 Iunie 1931 - Bobbio - Passo del Penice - Alfa Romeo 8C 2300 MM - loc 1° absolut
    9 August 1931 - Circuito delle Tre Provincie - Alfa Romeo 8C 2300 MM
    sursa:wikipedia.it


    Enzo Ferrari duce la victorie Alfa Romeo RL SS,pe "Ciuito del Savio",anul 1923
    Alfista fino alla morte! Il cuore ha sempre ragione!

    sigpic

    Comentariu


    • #3
      Giuseppe Merosi
      Primul proiectant



      Daca este adevarata povestea in care Henry Ford,spunea ca isi scoate palaria in fata unei Alfa Romeo,atunci o buna parte din merit il are Giuseppe Merosi,primul proiectant al Marci del Biscione.S-a nascut la Piacenza in anul 1872,iar dupa ce a terminat studile a intrat in anul 1899 la Orio & Marchand,o fabrica de biciclete care vroia sa se converteasca in producerea de masini.Zece ani mai tarziu dupa ce intre timp a lucrat la Fiat si pentru departamentul auto la Bianchi in Milano,Merosi isi face intrarea la Alfa cu o insarcinare importanta si anume director tehnic.Din acel moment Merosi va merge pas la pas cu succesul Marcii.Primul motor important al lui Merosi este "24 HP",o bijuterie care in 1910(cu puteria marita la 31 cv)se monteaza si pe biplanul lui Antonio Santoni si Nino Franchini,proiectat si construit in totalitate la Alfa .In anii care urmeaza,proiectantul Merosi creaza unul din primele motoare cu valve in cap(40-60 HP),care de fapt este pionierul propulsoarelor cu doua axe cu came la 90*.Dupa razboi, Merosi realizeaza motorul "RL",un motor in 6 cilindri inovativ,deoarece se poate folosi pe masini de turism cat si pe cele de curse,motor ce va fi produs in serie incepand din anul 1923.Versiunea de turism,ajunge in primul an de viata,la vanzari record de 829 exemplare,in schimb cea sportiva participa la Targa Florio unde castiga primul loc,motorul fiind cunoscut ca "RL TF"( referire la Targa Florio),astfel Alfa devine cunoscuta si in afara Italiei.In anul 1926 proiectantul isi da demisia si incepe lunga migrare de la o casa automobilistica la alta,pana cand (deja avea 70 de ani)reuseste a fi luat de Alfa Romeo,ca proiectant de vehicule industriale.Moare in anul 1956,lasand in urma creatile sale de neuitat.

      Modele proiectate de Merosi:
      24 HP (1910)
      40/60 HP (1913)
      G.P. (1914)
      15/20 HP (1915)
      20/30 HP (1920)
      P1 (1923)
      RL (1922 - 1926)
      RL TF (1923)
      RM (1925)
      Performantele masini P1 au facilitat luarea noului proiectant Vittorio Jano de la Fiat,datorita interventiei lui Enzo Ferrari.Juano a proiectat si construit in foarte scurt timp masina P2,care duce Alfa Romeo la castigarea campionatului mondial piloti din 1924 cu Campari.In perioada cand realiza cel mai bun proiect al sau,RL 3000, care a castigat in competiti si totodata comercial,Merosi a fost nevoit in cele din urma sa-i cedeze" locul "rivalului Jano,care mergea inainte cu proiecte de motoare de mica cilindrata (6C 1500).
      sursa: cuorialfisti.it/wikipedia.it

      Alfista fino alla morte! Il cuore ha sempre ragione!

      sigpic

      Comentariu


      • #4
        Vittorio Jano



        Vittorio Jano si-a dedicat aprape toata viata,pentru realizarea unora dintre cele mai inovative motoare Alfa.Pe parcursul a celor 14 ani petrecuti la Portello,a revolutionat modul de fabricare a masinilor.Nascut la Torino in anul 1891,Jano a urmat institutul profesional si a inceput sa lucreze ca desenator intr-o mica fabrica automobilistica.Dupa doi ani ajunge la Fiat,unde in anul 1923 devine seful unui grup de desenatori.In acelas an Enzo Ferrari ii propune sa lucreze pentru Alfa Romeo.Dupa cateva ezitari Jano accepta,asa la varsta de 33 de ani isi incepe colaborarea sa cu Portello.La Fiat,proiectantul a participat la fabricarea tuturor masinilor de curse, incluzandu-se si castigatoarea "805,careia ii cunoastea si defectele.Avand aceasta experienta,Jano la Alfa incepe lucrarile la noua sa masina de curse P2.Asa a creat un model cu o structura robusta,cu un motor diferit de cel de la Fiat in multe detali,mai ales dotat cu o inovatie radicala:coborarea liniei aerodinamice.Masina a debutat la Grand Prix din Lione in 1924,castigand ,ocazie cu care concurenta o imita rapid.In realitate toate intuitile lui Jano au facut epoca,incepand de la motorul in 6 cilindri de 1500 cc,creat pentru autoturisme si pana la primul monopost Alfa Romeo(P3 considerat una dintre cele mai mari masini de curse din toate timpurile).In comparatie cu cele din trecut,este mai ingusta si are un motor care dispune de un foarte bun raport greutate/putere,inovati care intre anii 1932 si 1933 daruiesc masini rezultate entuziasmante.In anul 1934 iese versiunea spider 2 locuri sport/curse de la P3 la 8C 2900 A.Cantarind 850 kg,avand un motor de 220 cv,roti descoperite,faruri si aparatorile de la roti similare celor de la motociclete.Masina debuteaza la Mille Miglia din 1936 unde castiga primele trei locuri.Ultima creatie este ginionista "Gran Premio 12 C in 1937),aceasta insemnand dupa spusele unora demisia de la Alfa Romeo a lui Jano,dar care pentru el este inceputul unei noi aventuri,la Lancia,unde merge spre a conduce departamentul experimental.Moare in anul 1965.
        sursa:cuorialfisti.it
        Alfista fino alla morte! Il cuore ha sempre ragione!

        sigpic

        Comentariu


        • #5
          Giseppe Busso
          Padre dell'Alfa Romeo stradale di produzione piu veloce della storia!



          Sa nascut la Torino in 27 aprilie 1913,a urmat Institul Industrial din Torino,iar dupa serviciul militar,Busso incepe sa lucreze la Fiat ca desenator,in cadrul biroului tehnic motoare aviatie.Dar cum pasiunea lui erau automobilele,sa indreptat catre Alfa Romeo,unde a inceput sa lucreze in 1939,la serviciul studi speciale,impreuna cu inginerul Orazio Satta Puliga.Cum nu se lucra numai pentru sectorul auto asa cum si-ar fi dorit,in luna Iunie 1946,Busso pleaca,dar cu acordul lui Satta (acesta urmand sa-l recheme ) la Ferrari, pentru a fi seful oficiului tehnic.In luna Ianuarie a anului 1948 este rechemat la Alfa, unde ramane pana in anul 1977.Aici Busso este responsabilul departamentul proiectari(unde se proiecteaza toate organele mecanice,ale masinilor produse la Portello si Arese,pana la motorul 6V injectie,fiind cuprinse si masinile de curse).A avut toata incredera din partea lui Satta,lasand -ui o mare libertate de a lua decizi si a alege.Multe masini proiectate de el raman la nivel de prototipuri,din care unul foarte interesant este tipul 103 din 1959,un autoturism cu tractiune fata,avand un motor transversal de 896 cc,care dezvolta 52 CV,cu o caroserie care anticipeaza Giulia.Unul dintre cele 2 prototipuri se gaseste azi la Museo Storico Alfa Romeo din Arese.Busso devine Seful Serviciu Proiectari parti mecanice in 1952,Sef Coordonator in 1954,Director Adjunct in 1966,Director in 1969,Director Adjunct Central in 1972 Director General in 1973.Busso se retrage cu un an inainte de a avea varsta pensionari.Locuieste la Arese,langa fabrica pe care a iubito din tot deauna.
          Ultimele ALFA cu montare V6 Busso sunt urmatoarele: 147 GTA, 156 GTA, 166 si GT
          3.2 V6 240 CV.
          sursa:alfasport.it

          Alfista fino alla morte! Il cuore ha sempre ragione!

          sigpic

          Comentariu


          • #6
            Orazio Satta Puliga

            "Alfa Romeo nu este o simpla fabrica de automobile,masinile sale sunt ceva mai mult decat niste automobile construite in maniera conventionala.Sunt multe marci de automobile,Intre ele Alfa ocupa un loc aparte,este un fel de boala,entuziasmul pentru un mijloc de transport.Este un mod de a trai,un mod cu totul deosebit de a concepe un vehicul cu motor.Ceva ce rezista teoriilor.Elementele sale sunt ca acele segmente irationale ale spiritului uman care nu pot fi explicate cu o terminologie logica .Se trateaza de senzati,de pasiune,toate lucruri care au de a face mai mult cu inima decat cu creierul.Normal ca unele dintre aceste elemente sunt simple lucruri mecanice,cu atat mai mult,sunt destul de usor de identificat.Sunt concepte ce se nasc din activitatea curselor,in care excelenta este indispensabila."
            Orazio Satta Puliga - 1969

            Orazio Satta este ultimul dintre cei mai mari proiectanti individuali de la Alfa Romeo.Sa nascut la Torino in 6 Octombrie 1910,a fost inginer mecanic si aeronautic,avand totodata o pasiune pentru limbile straine.Intra la Alfa Romeo in anul 1939,chemat de Wifredo Ricart,iar in 1946 devine director la proiectari si experimentari.In 1951 director central si in 1969 vicedirector general.Meritul lui Satta nu este doar acela de a fi proiectat masini de succes precum 1900,dar si acela ca a contribuit la reorganizarea sistemului productiv automobilistic,in functie de principile inovative ale acelei epoci.De exemplu,a introdus programul de cercetare stintifica asupra dinamici vehicolului,program care urmarea realizarile facute in America si Germania,stabilind astfel strategia politica de marketing.Proiectantul Satta a sustinut printre altele ca automobilul trebuie sa ofere impreuna: prestati foarte bune,fiabilitate si preturi mici.Satta a realizat automobilele de familie medie italiana de dupa razboi,mai scurte si inguste fata de cele din trecut,dar mai practice,usor de manevrat,avand dimensiuni externe reduse si maximul de spatiu in interior.Le-a dorit mult mai sigure,iar ca o realizare de avangarda a fost crearea abitacolului mai rigid,iar partile din fata si spate rezistente la deformari.Satta moare in 1974,dar continuitatea munci lui va fi dusa mai departe de oamenii carora proiectantul le-a atribuit meritul propilor succese:Giampaolo Garcea,Giuseppe Busso,Ivo Colucci,Livio Nicolis si Consalvo Sanesei.
            sursa:cuorialfisti.it&alte surse

            Alfista fino alla morte! Il cuore ha sempre ragione!

            sigpic

            Comentariu


            • #7
              Franco Scaglione
              Cel ce a desenat Alfa Romeo 33 Stradale

              (Firenze, 26 Septembrie 1916 – Suvereto, 19 Iunie 1993),a fost un designer italian, specializat in sectorul automobilistic.

              S-a nascut la Firenze,tatal Vittorio Scaglione,un mare medic in armata italiana si mama Giovanna Fabbri, capitan al Cruci Rosi Italiane,familia sa avand vechi origini nobiliare (conti de Martirano San Nicola si Mottafilocastro).La varsta de sase ani el si fratele sau raman orfani de tata.Studile sale sunt de adresa umanistica,dar ulterior urmeaza universitatea de Inginerie aeronautica.Hobiurile lui erau lectura,tenisul,echitatia si canotajul.Termina stadiul militar cu gradul de sublocotenent in specialitatea geniu pontonier.Isi continua studile,dar in momentul inceperi celui de al doilea razboi mondial,se inroleaza cerand sa fie repartizat la geniu.Trimis pe frontul libian,in 24 Decembrie 1941 este facut prizonier de englezi la El Duda, la sud de Tobruk.Va sta inchis in lagarul de prizoniei din Yol, in India, pana la sfarsitul lui 1946. Revine in Italia in 26 Decembrie,cu ultima nava de transport prizonieri.
              Revine la mama lui la Carolei,langa Cosenza, (intre timp fratele lui,Eugenio moare in razboi) si va sta aproape un an cu ea.La inceputul anului 1948 merge la Bologna in cautarea unui serviciu,deja isi pusese in minte de a lucra ca stilist in domeniul auto,specialitatea care era adevarata lui pasiune.La inceput sa dedica modei,a facut diverse desene pentru case de moda,avand un mare succes,dar vocatia lui erau automobilele.In 25 Septembrie 1948 se casatoreste cu Maria Luisa Benvenuti,iar in 10 Septembrie 1950 se naste fica acestuia Giovanna.
              In luna Aprilie 1951 se transfera la Torino, unde se gasesc cele mai mari carozzeri de automobile si il contacteaza pe Battista Pinin Farina,care apreciaza mult desenele care ii sunt prezentate de Scaglione,dar nu reusesc sa ajunga la o colaborare,Pinin Farina nu permite ca modelele sa poarte sematura designerului.Il intalneste pe Nuccio Bertone si in sfarsit se naste o asociere care duce la crearea unor automobile splendide printre care Alfa Romeo BAT, Giulietta Sprint,Giulietta SS si multe altele.

              In foto: Alfa Romeo BAT de Franco Scaglione

              In 1959 intererupe raportul exclusiv Carrozzeria Bertone si lucreaza pe cont propriu:nascandu-se Lamborghini 350 GTV,ATS 2500 GT,Prince Motors japoneza,Titania si vari modele de Intermecanica: Apollo, Torino, Italia, Indra, IMX, Murena.
              In 1967 deseneaza pentru Alfa Romeo masina 33 Stradale,numita de foarte multi ca fiind una dintre cele mai frumoase masini proiectate vreodata.Dupa falimentul societati Intermeccanica, propietatea investitorului canadez Frank Reisner,societate in care are investiti toti banii adunati,se retrage din activitate din cauza deziluziei suferite.

              In foto: Alfa Romeo 33 Stradale de Franco Scaglione

              In 1981 se transfera la Suvereto,un mic oras din regiunea Livorno,crezand ca deja a fost uitat de toti ,duce o viata mult retrasa.In luna Iulie 1991 este diagnosticat ca avand o boala pulmonara,iar dupa doi ani de suferinta se stinge in 19 Iunie 1993.

              Proiectele:
              1951-52
              Lancia Aurelia B50 coupé 5 locuri (Carrozzeria Balbo)
              (doua esemplare unice diverse intre ele)
              1952
              Fiat 1100 “Utiletta Frasca” (Carrozzeria Ansaloni)
              Abarth 1500 berlinetta Bertone
              Fiat-Siata 208 CS spider competizione Bertone
              Fiat-Siata 208 CS coupé 2+2 Bertone
              1953
              Fiat-Stanguellini 1100 /103 TV berlinetta Bertone
              Fiat 1100 /103 TV Savio Sport berlinetta
              Alfa Romeo Berlinetta Aerodinamica Tecnica B.A.T. 5 Bertone
              Alfa Romeo 1900L berlina 2 porte Bertone
              Arnolt-Aston Martin DB 2/4 roadster competizione Bertone (2 esemplari)
              Arnolt-Aston Martin DB 2/4 spider Bertone
              Ferrari-Abarth 166 MM/53 spider competizione Bertone
              Arnolt-Bristol 404 X roadster competizione Bertone
              1954
              Arnolt-Bristol 404 X spider gran turismo Bertone
              Arnolt-Bristol 404 X coupé gran turismo Bertone
              Fiat-Siata 208 CS coupé
              Alfa Romeo “2000 Sportiva” berlinetta competizione (prototipo) Bertone
              Alfa Romeo “2000 Sportiva” spider competizione (prototipo) Bertone
              Alfa Romeo Giulietta Sprint berlinetta Bertone
              Alfa Romeo Berlinetta Aerodinamica Tecnica B.A.T. 7 Bertone
              Fiat-Stanguellini 1100 /103 TV “Cheetah” spider Bertone
              1955
              Alfa Romeo Giulietta Sprint Spider prototipo 004 Bertone
              Alfa Romeo Giulietta Sprint Spider prototipo 002 Bertone
              Alfa Romeo 1900 cabriolet “Perla” Bertone
              Alfa Romeo Berlinetta Aerodinamica Tecnica B.A.T. 9 Bertone
              1956
              Fiat-Abarth 750 Record Bertone
              Fiat Abarth coupé 215 A Bertone
              Fiat Abarth spider 216 A Bertone
              Arnolt-Aston Martin DB2/4 cabriolet Bertone
              1957
              Fiat-Stanguellini 1200 spider “America” Bertone
              Aston Martin DB2/4 coupé Bertone
              Jaguar XK 150 coupé Bertone
              Alfa Romeo Giulietta Sprint Speciale berlinetta Bertone
              1958
              Alfa Romeo-Abarth 1000 berlinetta competizione Bertone
              NSU Prinz Sport coupé ( primele 1700 circa costruite de Bertone)
              Pe conceptul Scaglione, in absenta sa:
              NSU Prinz Sport spider Wankel (prototip 1960, productia din 1963)
              1959
              Maserati 3500 GT coupé Bertone
              Fiat-Osca 1500 berlinetta Bertone
              Fiat 1200 “Granluce” berlinetta Bertone
              Alfa Romeo 2000 “Sole” Bertone
              NSU Prinz 4 berlina prototipo
              1960
              Porsche-Abarth Carrera GTL berlinetta, Carrozzeria Rocco Motto
              1961
              Redesign pentru Intermeccanica “Apollo” berlinetta 2+2
              1962
              Maserati Birdcage tipo 64 Scuderia SSS Repubblica din Venezia
              1963
              Prince Motors “Skyline 1900 Sprint” berlinetta
              Apollo GT
              Apollo cabriolet
              Lamborghini 350 GTV coupé prototipo
              Stanguellini-Guzzi “Colibrì” record
              ATS 2500 GT berlinetta Allemano
              1964
              Intermeccanica “Griffith” coupé (si cabriolet?)
              1966
              Titania “Veltro GTT”
              Intermeccanica “Torino” cabriolet si coupé
              1967
              Alfa Romeo 33 Stradale
              Intermeccanica Italia IMX cabriolet si coupé
              1969
              Intermeccanica “Murena 429 GT” Station Wagon
              1970
              Intermeccanica “Italia IMX” berlinetta competizione
              1971
              Intermeccanica “Indra” cabriolet
              1972
              Intermeccanica “Indra” coupé
              sursa:soloalfa.it
              Alfista fino alla morte! Il cuore ha sempre ragione!

              sigpic

              Comentariu


              • #8
                Carlo Chiti



                Carlo Chiti (Pistoia,19 Decembrie 1924 -Milano,7 Iulie 1994),a fost un inginer italian.Laureat in ingineria aeronautica la universitatea din Pisa,incepe foarte repede sa faca parte din departamentul proiectari de la Alfa Romeo,unde in 1952 a fost repartizat la departamentul corse.In anul 1957 Enzo Ferrari il cheama pentru al inlocui pe ing.Fraschetti in proiectul Ferrari 156 F1,una dintre primele masini dotate cu motorul in partea din spate.Chiti ramane la Ferrari pana in anul 1961,an in care impreuna cu alti proiectanti si conducatori,printre care si Giotto Bizzarrini,se muta la ATS unde ramane pana in anul 1964.Pe perioada cat a stat la Ferrari,masinile si motoarele proiectate de Chiti,au castigat doua titluri mondiale de F1,in 1958 cu Mike Hawthorn si 1961 cu Phil Hill.In anul 1966 revine la Alfa Romeo unde este numit Director General Autodelta,scuderia de competiti a casei milaneze.A urmarit revenirea Alfa Romeo in F1 si a condus departamentul corse pana in anul 1985,an in care impreuna cu alti proiectanti infinteaza Motori Moderni,firma care va aproviziona in special team-ul Minardi.Printre masinile proiectate de Carlo Chiti trebuie amintite Ferrari 156 F1 si Alfa 33 Sport.
                sursa:soloalfa.it

                Alfista fino alla morte! Il cuore ha sempre ragione!

                sigpic

                Comentariu


                • #9
                  Gioacchino Colombo

                  In anul 1924 Gioacchino Colombo se alatura lui vittorio Jano la proiectarea masinii Alfa Romeo P2.La varsta de doar 24 de ani,devine seful dsenator al turismelor cat si al masinilor de curse Alfa Romeo.Ulterior Colombo este trimis in Modena la scuderia Ferrari,care in acea epoca era inca squadra corse Alfa Romeo,unde proiecteaza propulsorul Alfa Romeo 158,Tipo 308,Tipo 112 si Tipo 116.Aceasta fiind perioada in care Colombo isi consolideaza raportul cu Enzo Ferrari,pentru care Colombo a lucrat dupa al doilea razboi mondial.Incheiat parteneriatul ferrarist,Colombo se reantoarce la Alfa,in anul 1950 cu insarcinarea de supervizor al proiectarilor de motoare de competitie.In toata aceasta perioada la Alfa,a invins cu masinile Alfetta 158 si 159 pilotate de Farina si Fangio,primele doua Campionate mondiale de Formula 1 (1950 -1951)In anul 1953 Colombo lasa definitiv Alfa pentru Maserati,nu inainte de a fi proiectat masina 1900 Disco Volante.
                  sursa:omniauto.it


                  In partea dreapta Gioacchino Colombo
                  ....................

                  Giorgio Rimini

                  Deabia terminat marele razboi mondial,cel care misca activitatea creativa,decide caracterul productiei si politica sportiva,a Casei,este Giorgio Rimini,mana dreapta a lui Nicola Romeo.Despre el se nu se cunosc prea multe,se stie ca s-a nascut la Palermo in anul 1889.Incepe sa colaboreze cu Nicola de tanar,la inceput ca secretar,apoi avand functi de legatura intre Romeo si proiectantul Merossi,preum si cu piloti Casei del Biscione.Paraseste Casa del Biscione in anul 1926,pentru a conduce la inceput o fabrica de motociclete,apoi pentru a se ocupa de directia comerciala de la Magneti Marelli.
                  sursa:cuorialfisti.it
                  .....................

                  Livio Nicolis (proiectant)



                  Nascut la Brescia in 2 Decembrie 1916,Livio Nicolis,laureat in ingineria industriala mecanica,in domeniul aeronautici,ar fi vrut sa urmeze inca un an de studi pentru perfectionare,dar din cauza inceperi celui de al 2-lea razboi mondial a preferat sa lucreze in domeniul sau de activitate.A fost luat de Alfa Romeo,in sectorul de care se ocupa Giampolo Garcea,cu care devine prieten foarte bun.In 1947,este numit asistent si pus sef la sectorul corse al Team Alfetta 158 formula 1.In tot acest timp,se imprieteneste cu inginerul Orazio Satta.Dupa retrageria marcii Alfa din curse,a fost numit seful Serviciului Experiente Speciale,care avea ca obiectiv ajutarea clientilor sportivi si dezvoltarea masinilor experimentale,printre care si "Disco Volante".Acest raport era dictat de Serviciul Experiente,care se ocupa de dezvoltarea masinilor de serie.In anul 1956,ing.Garcea a fost numit seful Centrului Studi si Cercetari,serviciul Experiente Speciale a fost incorporat in sectorul Experiente si dat spre a fi condus de Nicolis.A rams in functie pana la pensionare in 1980.
                  sursa:alfasport.it
                  .....................

                  Ugo Gobbato



                  In 30 noiembrie 1933,intra la Alfa Romeo Ugo Gobbato.In functia de director general,este numit de insusi Mussolini.Gobbato s-a nascut in 16 iulie 1888 la Valpago del Montello,provincia Treviso.Lucreaza in Germania unde devine laureat in ingineria mecanica.In timpul primului razboi,se dedica construiri unei fabrici de avioane,experienta care se va dovedi utila la sfarsitul perioadei belice,cand ajuns la Fiat va fi implicat in constructia de la Lingotto.Lucreaza pentru firma torineza inca 10 ani,dupa care in 1933 este insarcinat sa salveze Alfa Romeo de la faliment.Gobbato se axeaza pe motoarele aeronautice,autocare si furgoane pentru uzul militar.Gobbato reuseste sa transforme Portello intr-o fabrica de cele mai eficace motoare aviatice din europa anilor "33 -"34,iar ca numar de angajati, creste de la 1000 la 9500.In anul 1938,incepe constructia unui nou stabiliment la Pomigliano d"Arco (Napoli).Pentru toata perioada belica Gobbato ramane in fruntea firmei(si pe perioada cand aceasta este controlata de nemti).Este ucis intr-un atentat in 28 aprilie 1945,la cateva zile de la Liberazione
                  sursa:soloalfa.it
                  .....................

                  Wifredo Ricart

                  Chiar daca proiectele lui Wifredo Ricart nu trec de la stadiul de prototipuri,sunt amintite in istoria Alfa pentru importanta continutului tehnologic.Wifredo Ricart sa nascut la Barcellona,in Spania,la data de 15 Mai 1897.Se transfera in Italia cu toata familia in anul 1936 si tot in acelas an isi incepe colaborarea cu Alfa Romeo,multumita lui Ugo Gobbato.Ricart ex militar pasionat de matematica,inginer mecanic,pilot de avioane si alergator automobilistic,la Alfa Romeo lucreaza consultant tehnic ocupanduse totodata si de proiectari experimentale.A creat monoposturile "162"din 1939 si "512"din 1940,masini dotate cu soluti de avangarda precum si coupe-ul de competitie 163.Realizarea cea mai importanta a lui Ricart este destinata aeronautici:motorul radial 1101 construit in anul 1942,prototipul 6C 2000 Gazzella care este ultima sa creatie la Alfa.In anul 1945 lasa Portello si se reantoarce la Barcellona unde continua sa lucreze in sectorul automobilistic.Moare in anul 1974.
                  sursa:cuorialfisti.it
                  .....................

                  Luigi Fusi si Muzeul Alfa Romeo din Arese:



                  In 2 februarie 1985,Luigi Fusi sarbatorete 65 de ani de munca la Alfa Romeo,un RECORD! Intra la Alfa Romeo ,la varsta de 14 ani in 1920,ajutat de tatal sau,care lucra la Alfa din 1914.Incepe precum arhivist (la arhiva)biroul tehnic,apoi devine lucidator(da luciu).Incet ,incet,devine deseator,la inceput cu Giuseppe Merosi,apoi cu alti desenatori cu care realizeaza cateva masini,printre care 6C 1500,8C 2300 si la monopostul Tip A.In anul 1955,a fost numit seful serviciului control desene si ramane in Alfa ca si consultant.A fost insarcinat de Giuseppe Luraghi(care vrea sa infiinteze Archivio Storico),de administrare a Muzeului Istoric,un angajament pe care il duce la capat in 12 ani.A cautat la colectioari,pasionati din toata lumea si a restaurat multe masini expuse azi in Museo dell Alfa Romeo di Arese.Odata terminat acest angajamnt,ramane in lumea pasionatilor oferind consultanta pentru cautari si restaurari. A fost si custode al Registro Italian Alfa Romeo.A scris diverse carti din care cea mai faimoasa "Biblia degli Alfisti:Alfa Romeo,toate masinile din 1910.A murit in 27 decembrie 1996.
                  sursa:alfasport.it

                  Biblia lui Fusi / Biblia alfistilor
                  Alfista fino alla morte! Il cuore ha sempre ragione!

                  sigpic

                  Comentariu

                  Procesare...
                  X