Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Prototipuri si concepte Alfa Romeo de-a lungul timpului

Adună
Acesta este un topic important.
X
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • Prototipuri si concepte Alfa Romeo de-a lungul timpului

    Prototipuri si concepte Alfa Romeo de-a lungul timpului.

    1948 - 6C 3000

    1952 - Disco Volante

    1953 - B.A.T. 5

    1954 - B.A.T. 7

    1954 - 2000 Sportiva Coupe

    1955 - B.A.T. 9

    1955 - 2000 Sportiva Spider

    1956 - Giulietta Bertone Spider

    1958 - Abarth 1000

    1960 - 2000 Coupe Praho

    1961 - Giulietta Goccia

    1961 - TZ1 Spider

    1962 - Coupe HS
    Immagine non disponibile
    1964 - Canguro

    1966 - Scarabeo

    1967 - 33 Stradale

    1968 - P33 Roadster

    1968 - Carabo

    1969 - 33 Coupe

    1969 - Iguana

    1971 - 33 Cuneo

    1971 - 33 Caimano

    1972 - Alfetta Spider

    1975 - Eagle

    1976 - New York Taxi

    1976 - Navajo

    1982 - Capsula

    1983 - Delfino

    1983 - Z6

    1986 - Vivace Coupe

    1986 - Vivace Spider

    1988 - 164 Pro-Car

    1991 - 164 Proteo

    1992 - Spider Monoposto

    1994 - 155 Sportwagon Q4

    1995 - Castagna Vittoria

    1995 - Zender Progetto 5

    1996 - Issima

    1996 - Nuvola

    1997 - Scighera

    1997 - Scighera GT

    1997 - Sportut

    1998 - Dardo

    1999 - Bella

    1999 - Centauri

    2001 - Vola

    2002 - Brera

    2003 - Visconti

    2003 - Kamal

    2003 - 8C Competizione

    2005 - 8C Spider

    preluat:alfa156selespeed
    Alfista fino alla morte! Il cuore ha sempre ragione!

    sigpic

  • #2
    Alfa Romeo Nuvola Concept (1996)

    Alfa Romeo Nuvola Concept (1996)

    Prezentata la salonul din Paris in anul 1996,Alfa Romeo Nuvola este unul dintre conceptele cele mai admirate in timpurile actuale,dar din pacate ramasa intr-un singur exemplar.Frumoasa coupe de doua locuri,cel putin din cate se intelege prin citirea biografiei,nascuta dintr-o initiativa autonoma al Centro Stile Alfa Romeo,condus de Walter de’ Silva,care astazi conduce design-ul Grupului Audi.A fost realizata (unele persoane spun in mare secret),dar oricum fara directe indicati de productie,intr-o perioada de timp scurt,in 5 luni,lucrandu-se zi si noapte.In primele doua luni,faza de creatie si proiect pe computer era gata terminata.Grupul de lucru,condus de de’ Silva,era compus printre alti de Wolfgang Egger,astazi seful Centro Stile Alfa Romeo,expert in desenul virtual si simulari computerizate,cel care a realizat linea externa a modelului Nuvola,impreuna cu seful proiectului Carlo Giavazzi si al designerului Filippo Perini;mai erau apoi Arcangelo Jeker si Daniele Masera,principali responsabili pentru design-ul interiorului;Mario Favilla, asistenta lui de’ Silva;Stefano Jacoponi si Luigi Merlini,care in cadrul Fiat Auto ,urmareau desfasurarea si finantarea proiectului.De la desene se trece la planurile de forma si simetrie direct la computer,multumita agilitati lui Egger;tot acesta se dedica realizari interiorului,al carui realizare designeri au terminat toata faza pregatiri tipului de materiale.Numai din a treia luna au fost construite modele la scala 1:10, 1:4 si sfarsind cu scala 1:1 de exterior si interior la Centro Stile;Dar prototipul final vine facut de carrozzeria Stola din Torino. Inginerul Paolo Cantarella care in acea perioada a fost numit in functia de administrator delegat al Grupului Fiat,cel care nu a dorit ca masinile sa fie vopsite in diverse nuante de culoarea rosie asa cum era prevazut in proiect,luand decizia de a face publica Nuvola la Salonul din Paris,multumita colaborari cu experta Elvira Ruocco,de la Arhiva Istorica Alfa Romeo,in configuratia "Azzurro Nuvola"a prototipului,inspirat de la alta culoare importanta pentru traditia marci.Rezultatul a fost in fata ochilor tuturor la Paris;o eleganta coupe,datoare in anumite detali(cum ar fi de exemplu elementele frontale,forma lunetei),ca si unele Alfe din trecut,dar mai ales de la designul coerent ,original ,modern si de la mecanica adevarat sportiva.Motorul situat in spate,motor V6 la 60° de 2500cc,cu dublu turbocompresor,acreditat de circa 300 CV si tractiune integrala.Cu toate ca a primit in general aprobari din partea tuturor dar si din partea lui Luca Cordero di Montezemolo,la acea ora la conducerea lui Ferrari si Maserati,masina nu trece de stadiul de prototip.Se stie acum foarte bine ca a fost vehiculata si ideea ca ar fi venit cu aceasta ocazie sfarsitul origini marci.Sasiul “space-frame”a fost dat diferitelor carozzeri pentru realizarea de masini personalizate.Astazi Nuvola este o frumoasa monstra in Muzeul Alfa Romeo,fiind scoasa pentru diferite demonstrati si evocari.Se poate conduce in forma virtuala in diverse nuante de azzurro,doar in cateva videogames…
    sursa:virtualcar.it

    Alfista fino alla morte! Il cuore ha sempre ragione!

    sigpic

    Comentariu


    • #3
      TIPO 103 prototip

      TIPO 103 prototip



      Primele studi a celor de la Alfa Romeo asupra tractiuni fata,incep in anul 1960,cu Tipo 103, un prototip in patru usi,de mici dimensiuni,dotat cu un motor transversal patru cilindri in linie,distributie bialbero de numai 896 cc. Oficial programul vine pus deoparte pentru a nu incurca lansarea modelului Giulia,de la care a imprunutat partea stilistica.
      Proiectul acestei masini a fost scos din sertare in anul 1967,dar a fost lasat din nou deoparte pentru studiul noi masini Alfasud.
      sursa:alfasport.net
      Alfista fino alla morte! Il cuore ha sempre ragione!

      sigpic

      Comentariu


      • #4
        Alfa Romeo Navajo (Bertone)



        Navajo este un concept car produs de Alfa Romeo in anul 1976.A fost prezentat la Salonul automobilistic de la Geneva din anul 1976.Este bazat pe modelul 33 Stradale.Caroseria este din fibra de sticla,contribuind astfel la micsorarea greutati automobilului.Navajo era dotat cu un motor de 1995 cc,8 cilindri in V dublu ax cu came,cu o putere de 233 CV la 8800 giri /minut,injectie(SPICA),tractiune spate si cutie de viteze manuala in 6 trepte.
        Sursa:wikipedia



        Alfista fino alla morte! Il cuore ha sempre ragione!

        sigpic

        Comentariu


        • #5
          Alfa Romeo 1900 C 52 "Disco Volante"



          Versiunea 1900 C 52 cunoscuta cel mai bine ca "Disco Volante",realizata in colaborare cu carrozzeria "Touring-Superleggera"pe schema lui 1900 C,vine realizata in anul 1952 in doar patru exemplare,un coupé si trei spyder.Linea biconversa este particulara,originala si aerodinamica.Cu o caroserie inspirata de la spider vin pregatite 10 exemplare numite 6C3000CM pregatite pentru competiti,dotate cu un motor in 6 cilindri de 250 CV.Greutatea lor de 760 kg le permitea sa atinga o viteza de 230 km/h. Pilotand una dintre aceste masini in versiune coupé, Fangio s-a clasificat pe locul 2°absolut in cursa Mille Miglia din 1953 si a invins in G.P. Supercortemaggiore cu versiunea spider in acelas an.
          Multumita liniei particulare si popularitati castigate in cursa Mille Miglia, "1900 C 52" devine faimoasa in scurt timp,a facut sa ploaie in birourile din Portello cu zeci de comenzi,unele venite din partea unor personaje faimoase indragostite de "Disco Volante",printre care astronautul Charles Conrad si actorul Tyrone Power,dar compania a decis totusi sa nu produca în serie modelul.
          Sursa:wikipedia

          Alfista fino alla morte! Il cuore ha sempre ragione!

          sigpic

          Comentariu


          • #6
            164 PRO-CAR V10 prototip

            164 PRO-CAR V10 prototip

            Prototip nascut din dorinta departamentului Alfa Corse in 1988,prototipul care ar fi trebuit sa se numeasca "164 Pro-Car"in onoarea campionatului mondial "Production Car",care ar fi trebuit sa se desfasoare in primi anii"90,Alfa Romeo a pus in practica toata abilitatea tehnica pentru a dezvolta o masina intradevar speciala,o masina de curse cu un sasiu tubular in kelvar,motor spate central 10 cilindri in V,cu o cilindrata de 3,5 cc,aspirat ,cu o putere de 620 CV la un regim maxim de 11800 giri/min,avand un cuplu de 39 kgm la 9500 giri/min.Putere descarcata la cea mai clasica solutie a masinilor sportive:tractiunea spate,in stare sa atinga o viteza maxima de 340km/h.
            Dotata cu suspensi fata si spate in dubli quadrilateri deformabili de tip push rod (astazi foarte utilizati in Formula 1),masina avand caroseria lui 164.Din acesta masina in ziua de astazi exista doar unicul exemplar construit.
            sursa:wikipedia

            Alfista fino alla morte! Il cuore ha sempre ragione!

            sigpic

            Comentariu


            • #7
              Alfa Romeo Scighera (Italdesign)

              Alfa Romeo Scighera (Italdesign)



              Alfa Romeo Scighera este un concept car proiectat si construit de Italdesign in anul 1997,un coupé de doua locuri.
              Scighera deriva de la Alfa 164,caroseria si structura sasiului erau din aluminiu si fibra de carbon.Masina era pusa in miscare de un motor Alfa Romeo biturbo V6 de 2959 cc cilindrata si o acceleratie de la 0 la 96,6 km/h in 3,7 seconde. Avea o putere de 400 hp la 7500 giri/minut care ii permitea sa atinga o viteza maxima de 299 km/h.Propulsorul pozitionat central,tractiunea integrala ce deriva de la Alfa Romeo 155 si cutia de viteze manuala in sase trepte.
              Italdesign a considerat posibilitatea produceri unei seri mici,dar intentia nu a fost urmata.
              Este intre automobilele protagoniste in video games Need for Speed III: Hot Pursuit, In versiunea pentru PlayStation era utilizata Nazca C2.
              sursa:Wikipedia

              Alfista fino alla morte! Il cuore ha sempre ragione!

              sigpic

              Comentariu


              • #8
                1983 Alfa Romeo DELFINO

                1983 Alfa Romeo DELFINO



                Bertone Delfino apare in timpul Salonului Auto din Geneva in 1983.Este prezentata ca fiind o expresie a increderi casei in confruntarea produselor din bransa in care ea insasi vrea sa intre:coupé-ul elegant - sportiv.Alegerea mecanici de la Alfa 6 este rezultatul unei lungi si consolidate traditi de colaborare Alfa Romeo-Bertone,care in decursul timpului a produs rezultate brillante.Dintre aceste rezultate putem aminti de Giulietta Sprint (1954), Giulietta Sprint Speciale si cele doua 2000/2600 Sprint Coupé.In finalizarea proiectului Delfino, Bertone urmareste intentionat folosirea de criteri si desen clasic.Ideea masini se naste ca o interpretare de la renovata filozofie a masini granturismo,luind in considerare exigentele clientilor europeni si americani.Rezultatul:2 portiere,motor spate,tractiune spate,volumele respectind traditia mecanici de origine si avind o remarcabila sobrietate in linea moderna.Interiorul masini readuce elementele caracteristice imagini Alfa Romeo, cu o interpretare decisiva "Bertoniana".Toate acestea fac din Alfa Romeo Delfino un coupé elegant - sportiv
                preluat:bretone
                Alfista fino alla morte! Il cuore ha sempre ragione!

                sigpic

                Comentariu

                Procesare...
                X