Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Fiat Punto 1.2 L 8valve VS Opel Corsa 1.0L 16 valve

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • Fiat Punto 1.2 L 8valve VS Opel Corsa 1.0L 16 valve

    Am indraznit sa deschid acest subiect , deoarece am condus ambele modele si mi-am facut o imagine despre ce se intampla in clasa mica .
    Asadar , am sa va las prioritate sa va exprimati parerile , apoi am sa imi scriu si eu comentariu referitor la aceste modele .
    Am sa inchei acest prim comentariu cu datele in mare ale ambelor modele , revenind pe parcurs cu noi informatii.
    Fiat Punto 1.2L .
    Anul :1999
    Capacitate cilindrica: 1242 cmc , 2 supape /cilindru.
    Putere : 44 Kw /5500 rpm.
    Capacitate rezervor combustibil: 47 litri.
    Greutate: 923 Kg.
    Consum:La 90 km/h: 4,5-5 litri /100 km ; La 120 km/h: 5,5- 6 litri/100 km ; Oras: 6-7 litri /100km.
    Dotari: Geamuri electrice fata , Airbag sofer , Inchidere centralizata , Servo directie+ "butonul magic" CYTI , Servo frana.
    Opel Corsa 1.0L.
    Anul:1999.
    Capacitate cilindrica :998 cmc , 4 supape /cilindru.
    Putere: 44Kw / 5000 rpm.
    Consum: la 90 km/h: 4,5-5 litri/100 km ; 120km/h : 5,5-6 litri/100 km ; Oras: 6-7 litri /100 km .
    Dotari: Trapa manuala ; Servo frana; Airbag sofer+ pasager.
    Am sa atasez si cateva poze cu modelele in cauza .


    Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	Imagine0341.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	136,2 KB 
ID:	49654 Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	Imagine0348.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	124,9 KB 
ID:	49661 Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMG_0004.JPG 
Afișări:	2 
Mărime:	366,7 KB 
ID:	49656 Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	Imagine0351.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	93,3 KB 
ID:	49653 Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMG_0001.JPG 
Afișări:	2 
Mărime:	370,8 KB 
ID:	49666 Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	Imagine0350.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	117,4 KB 
ID:	49663 Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	Imagine0345.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	130,7 KB 
ID:	49660 Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	Imagine0346.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	121,3 KB 
ID:	49657 Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	Imagine0349.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	111,8 KB 
ID:	49664 Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMG_0005.JPG 
Afișări:	2 
Mărime:	518,8 KB 
ID:	49658 Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	Imagine0343.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	132,3 KB 
ID:	49655 Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	Imagine0344.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	132,8 KB 
ID:	49665 Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	Imagine0342.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	133,2 KB 
ID:	49662 Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMG_0010.JPG 
Afișări:	2 
Mărime:	564,3 KB 
ID:	49659 Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMG_0001.JPG 
Afișări:	2 
Mărime:	370,8 KB 
ID:	49666
    7
    Fiat Punto 1.2L ; 8 Valve
    57,14%
    4
    Opel Corsa 1.0L ; 16 Valve
    42,86%
    3

  • #2
    Masinile pe care le-ai prezentat fac parte din clasa mica, am avut si eu ocazia sa conduc modele ca acestea nu te impresioneaza cu nimic in afara de consumul mic. Vorbesc din perspectiva mea, cele 2 modele se aseamana atat la capitolul motor cat si la confort si dotari, masini mici proiectate sa umble mult si repede prin oras la costuri mici insa, doar atat!
    Din partea mea un + ar fii pentru Fiat, daca as fii sa aleg intre cele doua as alege Peugeot )) . Glumeam, as alege Fiatul
    In progress 1st 206+

    Comentariu


    • #3
      Corect .
      Referitor la ce ai spus , sunt in totalitate de acord cu tine.
      Insa , diferente intre ele exista .
      De la dotari la tinuta de drum , de la confort la intretinerea acestora , de la siguranta atat pasiva cit si activa la fiabilitate .
      Toate acestea vreau sa le "criticam" si mai mult sa oferim cititorilor o idee, in ceea ce se intampla in aceasta clasa de mic litraj.
      P.S: Opel -ul am venit eu din Germania cu el acum doi ani si detinatorul este fratele meu ( de aici va puteti da seama ca am ceva idei la cum s-au petrecut Km la aceasta masina).
      Fiat-ul il conduc zilnic ( nu cred ca mai are sens sa va spun ca imi cunosc ce am in " batatura" ).

      Comentariu


      • #4
        Foarte bune amandoua cu un plus as zice eu catre Punto care e mai spatios, pentru oras sunt excelente...consumul mic fiind prioritar.

        Comentariu


        • #5
          Adi eu am ales Corsa. Mai trebuie sa imi motivez si decizia intr-un post ulterior

          Comentariu


          • #6
            Multumesc .
            Asteptam comentariile referitoare la aceste masini.

            Comentariu


            • #7
              Si eu conduc o masina din clasa mica, un motor mic 1.1E si singurul regret pe care eu si cred ca si ceilalti il au, este ca nu trage in ture mici. Chiar si un motor de 1.2 16v nu trage satisfacator pentru ca nu are de unde.
              In ultimul timp cativa constructori incearca compromisul suprem consum mic & putere,cu introducerea de turbo pe motor mic, un exemplu care imi vine pe moment este 1.2 TSI ( 105CP ) de la Skoda.
              Solutii aftermarket pentru motorasele acestea mici ar fii compresoarele, insa ai nevoie de ceva talent si noroc sa le reglezi ca sa ajute motorul corect si fara lag.
              In progress 1st 206+

              Comentariu


              • #8
                As alege Corsa.
                1 imi place Opel.
                2 daca are si distributia pe lanta mai trebuie doar ulei, filtre si carburant sa-i pui.

                Comentariu


                • #9
                  singurul compromis care trebuie sa il faci pt un consum mic sunt taxele mari...un consum mega acceptabil are si un 530d din 2000 2001,si nu se compara cu modele de mai sus,stiu ca e diferenta de clasa dar consumul e apropiat....diferenta e impozitul si asigurarea......parerea mea e ca merita

                  Comentariu


                  • #10
                    @cangri- Opel Corsa are doar 3 cilindri si are distributie pe lant , ai dreptate insa...
                    @z20let- Am sa te contrazic putin , cu toate acestea nu numai taxele si asigurarea este diferenta intre clase , mai adaug si intretinerea masinii , adica un exemplu ar fii schimbul de ulei care la un 530d cred ca depaseste lejer 6 litri in schimb la Fiat sau Opelul mentionat, cu aceasta cantitate faci doua schimburi de ulei si iti mai ramane si de al treilea , sa nu spun de valoarea pieselor de schimb care si aici sunt diferente enorme.
                    Acum sa va mai dau un pont referitor la cum s-au petrecut Km la aceste masini.
                    Sa incepem cu Opel Corsa 1.0L:
                    Masina am luat-o din Germania acum doi ani si am ramas surprins ca la anii ei pe autostrada in Germania am atins viteza maxima de 160 km/h fara prea mari eforturi , insa dupa ce am venit in tara am facut schimbul de ulei ( sa nu radeti si stiu ca am gresit ) cu un model de ulei destul de josnic luat din Franta si care valora 5 euro/ 4litri.
                    De aici nu a mai fost mult pana sa inceapa axele cu came sa aiba "clopotei" , dar fara sa consume pic de ulei.
                    A doua defectiune ar fii infundarea Egr-ului dupa masuratorile testarului , deoarece cu toate ca masina trage si nu are probleme nici la pornire , in bord exista pompa de benzina aprinsa.
                    A treia defectiune ar fii telescoape spate care necesita schimbarea.
                    NOTA: Pana acum in Opel nu s-au investit bani decat in ulei + filtru ulei , ceea ce am scris mai sus necesita schimbarea pieselor respective + manopera, bineinteles.
                    Fiat Punto:
                    Prima defectiune a fost schimbarea plachetilor de frana fata , urmand in scurt timp sa ma ocup si de o garnitura la bucsile etrierului de frana care este fisurat si patrunde mizerie .
                    A doua a fost schimbul de ulei + filtru .
                    A treia a fost o garnitura la furtunul din pompa de benzina care datorita uzurii in timp nu mai permitea circuitului rezervor - admisie sa ajunga la presiunea de 3 bari , ulterior am crezut ca s-a dus pompa de benzina ( valoarea 450 lei noua) dar am scapat doar cu 100 lei care am dat mecanicului pentru manopera.
                    Mai trebuie schimbate si bucsile la bara stabilizatoarea , repararea geamului dreapta fata care nu se mai deschide si a manerelor de usi care raman deschise dupa efectuarea deschiderii din exterior , capacul de distributie care este fisurat ( valoarea este de 180 lei nou ).
                    Acestea fiind zise astept in continuare voturile voastre cit si comentariile referitor la acest subiect.

                    Comentariu

                    Procesare...
                    X