Istoria Alfa Romeo 1910 - 2010
Alfa Romeo este un brand automobilistic fondat in 24 Iunie 1910 la Milano ca A.L.F.A., (acronim al Anonima Lombarda Fabbrica Automobili). Din anul 1986 face parte din Grupul Fiat si incepand cu luna Februarie 2007 este o divizie a Fiat Group Automobiles SpA,ocazie cu care numele societati a devenit Alfa Romeo Automobiles S.p.A.
Darracq Italia
Originile Alfa au un nume francez,cu radacinile la Napoli.Investitorul Alexandre Darracq dupa ce a produs biciclete marca Gladiator,a trecut la producerea de automobile Darracq.In anul 1906 s-a nascut Società Italiana Automobili Darracq,cu sediul la Napoli.Lucrarile pentru construirea fabrici au inceput rapid,dar cum orasul se gasea prea departe de Franta, distanta mare a penalizat proiectul. Darracq muta fabrica in nord,la Portello,periferia orasului Milano.Automobilele sale erau montate aici cu piesele provenite din Franta. Vanzarile fiind mici,motiv pentru care productia stacna,in 1909 societatea se gasea in lichidare.Fabrica este cumparata de un grup lombard de oameni de afaceri de la investitorul francez,investitor care a incercat fara succes aceasta aventura industriala in Italia.Inca de la prima marca,societatea a dorit sa aminteasca legatura ei cu orasul de origine,avand pe emblema intr-o parte sarpele visconteo(il bischione),iar in cealalta,crucea rosie pe fondul alb,simbolul orasului Milano.Cei 250 de angajati ai gestiuni precedente ex Darracq,au fost reangajati,iar noua societate si-a propus obiectivul de a produce 300 de automobile anual.Constituirea societati a luat fiinta la Milano pe strada Gattamelata,in zona numita Portello,iar numele ales face referire la prima litera a alfabetului grec,litera prin care s-a dorit sa se sublinieze inceputul unui nou tip de activitate in construirea de automobile,acela a unei masini in primul rand sportive.
Investitorul francez Pierre Alexandre Darracq
1910 - se naste A.L.F.A. (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili).
Istorica fabrica Alfa de la Portello
1910 - 1915
Stema Alfa Romeo este rezutatul dintre fuziunea a doua semne.Crucea rosie pe fondul alb a Comunei di Milano si Il Biscione (sarpele)simbolul Senioriei Viscontea.Nascuta cu numele A.L.F.A.,Anonima Lombarda Fabbrica Automobili,in 24 iunie 1910,societatea isi alege propria emblema si anume ca cele doua simboluri sa fie inchise intr-un cerc cu o coroana ce poarta deasupra inscrisul A.L.F.A,iar in partea de jos numele Milano.Pe cele doua laturi avand doua noduri Savoia,simbolul monarhiei Sabauda.Toata emblema avand un diametru de 65 mm.
1910 -1915
Pe latura rezervorului de benzina,de forma cilindrica pozitionat transversal in spatele scauanelor si avand inscrisul Alfa.Nefiind o adevarata emblema,ci doar un inscris de forma circulara ALFA.
In toamna lui 1910 se naste prima A.L.F.A:24 HP,masina in totalitate proiectata de Giuseppe Merosi impreuna cu alti tehnicieni italiani.24 HP se face apreciata pentru mecanica, pentru performanta si pentru placerea de a fi condusa, caracteristici care vor deveni simboluri ale brandului.Motorul de 4084 centimetri cubi ce furniza cei 42 cai,ii permiteau masini sa depaseasca 100 km/h,o viteza remarcabila pentru acea epoca. Anul urmator,la debutul ei sportiv,aproape castigase Targa Florio, dar a trebuit sa se retraga pentru un incident banal,pilotul a fost aproape orbit de un jet de noroi. Modelul este produs în mai mult de 200 de autosasiuri,care în conformitate cu obiceiul din acea epoca,sunt încredintate carosierilor pentru montajul final.Astfel iau nastere o serie de versiuni:Spider,Corsa in doua locuri,limuzina in sapte locuri si Torpedo,masina care va fi utilizata si de catre Marele Stat Major al armatei italiene,în timpul primului razboi mondial.In 1913 A.L.F.A. comercializa versiunea 40-60 HP,versiune care avea un motor de sase litri ce furniza 70 de cai putere, HP 40/60 soseste a doua absoluta in faimoasa cursa de urcare Parma-Poggio di Berceto.În anul urmator Merosi "a semnat" primul Grand Prix Alfa,in care pilotul Giuseppe Campari reuseste o viteza medie de peste 147 km/h.Sunt doua succese sportive care au contribuit la crearea legendei Alfa Romeo si inceputul unui palmares care astazi include peste o suta de lauri: de la 5 Campionate Mondiale la 11 curse Mille Miglia,de la 4 competiti de 24 Ore de Le Mans la Campionatul Turism German DTM.
Merosi intr-o faimoasa foto din 1906 si un colaj de foto cu sectile fabrici din Portello
Foto stg.40-60 HP participante la Targa Florio din 1920.La volane, de la stanga, Giuseppe Campari, Enzo Ferrari si Giulio Ramponi
Foto dr.40-60 Hp a lui Nino Franchini inaintea startului in cursa Parma - Berceto din 1913: se va clasifica pe locul 2° absolut.
1915 - A.L.F.A. devine ALFA ROMEO
In tot acest timp Nicola Romeo, un inginer napoletan (din Sant'Antimo),a fondat in anul 1906 la Milano pe strada Ruggero di Lauria (cartierul Portello),Societatea Ing. Nicola Romeo & C.,societate care importa din Statele Unite utilaje demontate pentru lucrari de inginerie civila.Inceperia primului razboi mondial,geniul militar gaseste in Nicola Romeo un pretios colaborator.Avand un puternic spirit practic a creat un nucleu de ateliere pentru producerea proiectilelor de artilierie,devenind astfel seful a mii de angajati,muncitori si ingineri,din fabricile aflate in Milano,Saronno,Roma si Napoli.Tot in timpul primului razboi mondial Nicola Romeo isi mareste societatea gasind noi asociati,unul dintre ei fiind si bancherul Angelo Pogliani si cum izbucnirea primului razboi mondial a accentuat dificultatile financiare ale societatii A.L.F.A.,in 2 decembrie 1915 aceasta a fost preluata de catre inginerul Nicola Romeo, pe care a adaptato rapid la nevoile de razboi,producand compresoare, munitii, aruncatoare de flacari si motoare de avioane.Cu sosirea pacii a fost necesara o reconvertire a productiei in cea de pace,convertire care se va dovedi lunga si dificila.De aceasta data din atelierele de lucru ies masini de foraj, tractoare si echipamente de cale ferata.
A.L.F.A. 24 HP 1910 si A.L.F.A. 40/60 HP Aerodinamica Castagna 1914
Muncitori la bancul de lucru 1917
Doar în 1920 se naste Torpedo 20/30 HP ES, prima masina cu un nume nou,Alfa Romeo.Conducand unul dintre aceste exemplare,in varsta de douazeci si doi de ani,Enzo Ferrari soseste al 2-lea la Targa Florio. În acei ani Italia, ca si alte tari europene se confrunta cu o criza politica,sociala si economica. Anul 1914 aduce zile de tensiune pentru productia din fabrici, moneda este devalorizata, dolarul, cotat putin mai mult de cinci lire (sase ani mai tarziu a crescut la aproape 30). În 1921 se prabuseste Banca Nationala, care este principalul actionar al companiei Alfa Romeo si a altor compani.A trebuit sa intervina guvernul infiintind Institutului pentru subventia de lucrari industriale.In 1923 Alfa Romeo prezinta modelul RL,model ce obtine un notabil succes,fiind condus de Ugo Sivocci castiga prima din cele 10 victori la Targa Florio (si pe al 2-lea si al 4-lea loc se claseaza tot masini RL ).In acelas concurs pentru prima data apare pe capota il quadrifoglio (trifoiul cu 4 foi),desen care din acel moment devine simbolul masinilor sportive ale Casei,in schimb pe circuitul Savio,Ferrari primeste de la familia Baracca emblema Cavallino(calutul cabrat),care va fi ulterior pe masinile de la scuderia sa.Din 1924 apare modelul P2,una dintre marile realizari ale lui Vittorio Jano, un proiectant care soseste de la Fiat.
P2 protagonista în Curse
Alfa Romeo P2 a fost indiscutabil protagonista curselor anilor "20.A fost prima masina dotata cu un motor in 8 cilindri a casei lombarde, Masina a fost prima creatie a lui Vittorio JANO,proiectant care a fost racolat de Enzo Ferrari de la Fiat,dupa falimentul masini P.Succesele din anii "20 au consimtit inserirea coroanei de lauri in stema,coroana de lauri ce va ramane pe stema masini pana in anul 1971,cand aceasta a fost eliminata din cauza construiri fabrici de la Pomigliano d'Arco (NA),fabrica unde va fi costruita ALFASUD, prima ALFA cu tractiune fata.
Motorul masini P2 avea doua carburatoare urmate de doua compresoare.
Alfa Romeo este un brand automobilistic fondat in 24 Iunie 1910 la Milano ca A.L.F.A., (acronim al Anonima Lombarda Fabbrica Automobili). Din anul 1986 face parte din Grupul Fiat si incepand cu luna Februarie 2007 este o divizie a Fiat Group Automobiles SpA,ocazie cu care numele societati a devenit Alfa Romeo Automobiles S.p.A.
Darracq Italia
Originile Alfa au un nume francez,cu radacinile la Napoli.Investitorul Alexandre Darracq dupa ce a produs biciclete marca Gladiator,a trecut la producerea de automobile Darracq.In anul 1906 s-a nascut Società Italiana Automobili Darracq,cu sediul la Napoli.Lucrarile pentru construirea fabrici au inceput rapid,dar cum orasul se gasea prea departe de Franta, distanta mare a penalizat proiectul. Darracq muta fabrica in nord,la Portello,periferia orasului Milano.Automobilele sale erau montate aici cu piesele provenite din Franta. Vanzarile fiind mici,motiv pentru care productia stacna,in 1909 societatea se gasea in lichidare.Fabrica este cumparata de un grup lombard de oameni de afaceri de la investitorul francez,investitor care a incercat fara succes aceasta aventura industriala in Italia.Inca de la prima marca,societatea a dorit sa aminteasca legatura ei cu orasul de origine,avand pe emblema intr-o parte sarpele visconteo(il bischione),iar in cealalta,crucea rosie pe fondul alb,simbolul orasului Milano.Cei 250 de angajati ai gestiuni precedente ex Darracq,au fost reangajati,iar noua societate si-a propus obiectivul de a produce 300 de automobile anual.Constituirea societati a luat fiinta la Milano pe strada Gattamelata,in zona numita Portello,iar numele ales face referire la prima litera a alfabetului grec,litera prin care s-a dorit sa se sublinieze inceputul unui nou tip de activitate in construirea de automobile,acela a unei masini in primul rand sportive.
Investitorul francez Pierre Alexandre Darracq
1910 - se naste A.L.F.A. (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili).
Istorica fabrica Alfa de la Portello
1910 - 1915
Stema Alfa Romeo este rezutatul dintre fuziunea a doua semne.Crucea rosie pe fondul alb a Comunei di Milano si Il Biscione (sarpele)simbolul Senioriei Viscontea.Nascuta cu numele A.L.F.A.,Anonima Lombarda Fabbrica Automobili,in 24 iunie 1910,societatea isi alege propria emblema si anume ca cele doua simboluri sa fie inchise intr-un cerc cu o coroana ce poarta deasupra inscrisul A.L.F.A,iar in partea de jos numele Milano.Pe cele doua laturi avand doua noduri Savoia,simbolul monarhiei Sabauda.Toata emblema avand un diametru de 65 mm.
1910 -1915
Pe latura rezervorului de benzina,de forma cilindrica pozitionat transversal in spatele scauanelor si avand inscrisul Alfa.Nefiind o adevarata emblema,ci doar un inscris de forma circulara ALFA.
In toamna lui 1910 se naste prima A.L.F.A:24 HP,masina in totalitate proiectata de Giuseppe Merosi impreuna cu alti tehnicieni italiani.24 HP se face apreciata pentru mecanica, pentru performanta si pentru placerea de a fi condusa, caracteristici care vor deveni simboluri ale brandului.Motorul de 4084 centimetri cubi ce furniza cei 42 cai,ii permiteau masini sa depaseasca 100 km/h,o viteza remarcabila pentru acea epoca. Anul urmator,la debutul ei sportiv,aproape castigase Targa Florio, dar a trebuit sa se retraga pentru un incident banal,pilotul a fost aproape orbit de un jet de noroi. Modelul este produs în mai mult de 200 de autosasiuri,care în conformitate cu obiceiul din acea epoca,sunt încredintate carosierilor pentru montajul final.Astfel iau nastere o serie de versiuni:Spider,Corsa in doua locuri,limuzina in sapte locuri si Torpedo,masina care va fi utilizata si de catre Marele Stat Major al armatei italiene,în timpul primului razboi mondial.In 1913 A.L.F.A. comercializa versiunea 40-60 HP,versiune care avea un motor de sase litri ce furniza 70 de cai putere, HP 40/60 soseste a doua absoluta in faimoasa cursa de urcare Parma-Poggio di Berceto.În anul urmator Merosi "a semnat" primul Grand Prix Alfa,in care pilotul Giuseppe Campari reuseste o viteza medie de peste 147 km/h.Sunt doua succese sportive care au contribuit la crearea legendei Alfa Romeo si inceputul unui palmares care astazi include peste o suta de lauri: de la 5 Campionate Mondiale la 11 curse Mille Miglia,de la 4 competiti de 24 Ore de Le Mans la Campionatul Turism German DTM.
Merosi intr-o faimoasa foto din 1906 si un colaj de foto cu sectile fabrici din Portello
Foto stg.40-60 HP participante la Targa Florio din 1920.La volane, de la stanga, Giuseppe Campari, Enzo Ferrari si Giulio Ramponi
Foto dr.40-60 Hp a lui Nino Franchini inaintea startului in cursa Parma - Berceto din 1913: se va clasifica pe locul 2° absolut.
1915 - A.L.F.A. devine ALFA ROMEO
In tot acest timp Nicola Romeo, un inginer napoletan (din Sant'Antimo),a fondat in anul 1906 la Milano pe strada Ruggero di Lauria (cartierul Portello),Societatea Ing. Nicola Romeo & C.,societate care importa din Statele Unite utilaje demontate pentru lucrari de inginerie civila.Inceperia primului razboi mondial,geniul militar gaseste in Nicola Romeo un pretios colaborator.Avand un puternic spirit practic a creat un nucleu de ateliere pentru producerea proiectilelor de artilierie,devenind astfel seful a mii de angajati,muncitori si ingineri,din fabricile aflate in Milano,Saronno,Roma si Napoli.Tot in timpul primului razboi mondial Nicola Romeo isi mareste societatea gasind noi asociati,unul dintre ei fiind si bancherul Angelo Pogliani si cum izbucnirea primului razboi mondial a accentuat dificultatile financiare ale societatii A.L.F.A.,in 2 decembrie 1915 aceasta a fost preluata de catre inginerul Nicola Romeo, pe care a adaptato rapid la nevoile de razboi,producand compresoare, munitii, aruncatoare de flacari si motoare de avioane.Cu sosirea pacii a fost necesara o reconvertire a productiei in cea de pace,convertire care se va dovedi lunga si dificila.De aceasta data din atelierele de lucru ies masini de foraj, tractoare si echipamente de cale ferata.
A.L.F.A. 24 HP 1910 si A.L.F.A. 40/60 HP Aerodinamica Castagna 1914
Muncitori la bancul de lucru 1917
Doar în 1920 se naste Torpedo 20/30 HP ES, prima masina cu un nume nou,Alfa Romeo.Conducand unul dintre aceste exemplare,in varsta de douazeci si doi de ani,Enzo Ferrari soseste al 2-lea la Targa Florio. În acei ani Italia, ca si alte tari europene se confrunta cu o criza politica,sociala si economica. Anul 1914 aduce zile de tensiune pentru productia din fabrici, moneda este devalorizata, dolarul, cotat putin mai mult de cinci lire (sase ani mai tarziu a crescut la aproape 30). În 1921 se prabuseste Banca Nationala, care este principalul actionar al companiei Alfa Romeo si a altor compani.A trebuit sa intervina guvernul infiintind Institutului pentru subventia de lucrari industriale.In 1923 Alfa Romeo prezinta modelul RL,model ce obtine un notabil succes,fiind condus de Ugo Sivocci castiga prima din cele 10 victori la Targa Florio (si pe al 2-lea si al 4-lea loc se claseaza tot masini RL ).In acelas concurs pentru prima data apare pe capota il quadrifoglio (trifoiul cu 4 foi),desen care din acel moment devine simbolul masinilor sportive ale Casei,in schimb pe circuitul Savio,Ferrari primeste de la familia Baracca emblema Cavallino(calutul cabrat),care va fi ulterior pe masinile de la scuderia sa.Din 1924 apare modelul P2,una dintre marile realizari ale lui Vittorio Jano, un proiectant care soseste de la Fiat.
P2 protagonista în Curse
Alfa Romeo P2 a fost indiscutabil protagonista curselor anilor "20.A fost prima masina dotata cu un motor in 8 cilindri a casei lombarde, Masina a fost prima creatie a lui Vittorio JANO,proiectant care a fost racolat de Enzo Ferrari de la Fiat,dupa falimentul masini P.Succesele din anii "20 au consimtit inserirea coroanei de lauri in stema,coroana de lauri ce va ramane pe stema masini pana in anul 1971,cand aceasta a fost eliminata din cauza construiri fabrici de la Pomigliano d'Arco (NA),fabrica unde va fi costruita ALFASUD, prima ALFA cu tractiune fata.
Motorul masini P2 avea doua carburatoare urmate de doua compresoare.
Comentariu